Netscape vs. Internet Explorer (php/mySQL)

Status
Niet open voor verdere reacties.

vulture

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2001
Berichten
56
Ik heb een MySQL database die ik aanspreek d.m.v. PHP. Voor login gebruik ik sessies. Als ik nu een connectie met de server maak m.b.v. MS Internet explorer dan duurt het een eeuwigheid voordat de pagina te voorschijn komt. Echter, als ik connectie maak met behulp van Netscape dan wacht ik slechts enkele hondersten van seconden. Iemand een idee waar het probleem ligt en hoe ik dit op kan lossen???
 
ik heb hetzelfde probleem gehad met een java-applet op een site........netscape opende hem met gemak..microsoft weigerde.....heb toen java en alles geinstalleerd...en het ging gewoon niet werekn...microsoft heeft het namelijk niet zo op java, enn sluit het dus ook buiten...kan zijn dat het met MySQL ook zo is....je zult het dan toch met netscape moeten proberen...
enige patches of installs ken ik niet..sorry

gr

Robert
 
Nee, dat is onzin. PHP is een preprocessor. Dit betekent dat ie alleen doodgewone html teruggeeft waar de browser mee overweg kan. IE kan in princiepe niet zien waar het door geparsed is of waar het vandaan komt (wie het gemaakt heeft). Andere talen als JavaS c r i p t en JAVA zijn echter een ander verhaal inderdaad. Hier worden de instructies uitgevoerd door de computer van de gebruiker. Nu kan de browser te weten komen door wie en waarmee het geparsed is. Dan kan het dus wel met conflicten tussen beide partijen te maken hebben maar PHP en MySQL draaien op de server waar de browser een request naar toestuurd, niet op je eigen pc. JS en JAVA enzo zijn dus cliëntside en PHP, JSP, ASP, MySQL, DOA, MsSQL enzovoorts zijn dus serverside !!

De oplossing zou ik niet anders kunnen geven dan een herinstallatie van IE of (nog beter) een format. Ik heb het ook gehad met mijn pc: als ik een form submitte duurde dat eerst 30 seconden voordat de computer reageerde. In IE zuigde het big time en in Netscape ging alles vlekkeloos... Na de format had ik geen last meer ervan dus weet ik zeker dat het niet aan je script of aan je host kan liggen...
 
Ik heb het al op drie verschillende computers geprobeerd. Allemaal zijn ze even traag. Dat zou dus betekenen dat ze allemaal een nieuwe IE installatie nodig hebben. Kan het niet aan de configuratie van de Windows NT server liggen?
 
Heb je iets online staan? Kan ik het ff bekijken...

En tsjah als je bij een goed bedrijf of instantie host mag je ervan uitgaan dat deze juist geconfigureerd is maar het lijkt me toch meer een browser kwestie aangezien Netscape nergens last van heeft...
 
Het is een eigen server... Dus misschien is configuratie wel niet goed. Ik weet alleen niet zo goed waar ik moet zoeken...?
 
Ik ook niet :D. Ik werk nooit met Win NT icm php/sql. Die 2 werken gewoon niet soepel, daar is ASP(.NET) voor ...

Maar het zou zomaar kunnen maar dan nog vind ik het onwaarschijnlijk dat Netscape nergens last van heeft alhoewel die wel een hele andere structuur heeft dan ie kwa gegevens versturen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan