meekijken op een ander z'n beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave35nl

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2002
Berichten
216
Hallo,

Mijn dochter van 11 heeft voor haar verjaardag een computer gekregen (met OS 98), nu is de bedoeling dat deze met mijn computer (met OS XP pro.) een netwerk gaat vormen om ook gebruik te kunnen maken van internet.

Is er een mogelijkheid om vanaf mijn PC mee te kijken wat mijn dochter uitspookt, ik heb ooit eens gehoord dat een systeembeheerder de gegevens op het beeldscherm op afstand kan zien, nou zoiets zou ik ook wel willen.

Alvast bedankt,
 
je hebt een hoop mogelijkheden om dit te doen maar vaak is het achteraf pas te zien met verschillende programma's

pc anywhere is misschien wel iets
 
Een programma als winvnc kun je als service laten opstarten en dan kun je exact zien wat die persoon zelf ook ziet. Nadeel bij W98 is dat het systray icoontje niet wordt verborgen waardoor die persoon dus kan zien dat er wordt mee gekeken. Onder W2K en XP zie je het icoontje niet. Bij ME weet ik het niet.
 
heb ooit ens een programma gehad, weet nie meer precies hoe het heet maar ik heb het geupload naar de helpmij toolbox dus daar staat ie nog in.. iets van remote nogwat....

maar dan kun je bediening ook overnemen..
 
"Remote administrator" waarschijnlijk. Zelf vind ik WinVNC beter werken.

[edit]

Heb remote administrator weer eens getest en moet zeggen dat het beter is als WinVNC.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik heb uiteindelijk gekozen voor Remote administrator, ik wil in elk geval iedereen bedanken voor de tips !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan