Venster op volledig scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

BenjaminS

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Berichten
204
Hallo,

Ik heb een probleem met de grootte van het windows venster.

Om de een of andere reden kan ik de bovenkant van het venster niet tot de bovenkant van mijn scherm krijgen. Beneden en aan de zijkanten kan het venster gewoon versleept worden, maar de bovenkant blijft circa 2 cm onder de bovenkant v/h scherm, alsof het al op maximale grootte staat.

Dit gebeurt met alle vensters die ik open dus niet in één bepaald programma.

Ik heb al gescand op virussen, spyware etc. nieuwe display driver geinstalleerd, maar het wil maar niet lukken.

Ik draai Win 98 SE op een Toshiba Tecra 8000.
Wie weet de oplossing/oorzaak?

Benjamin
 
staat je monitor correct afgesteld?
 
Ja die staat goed...

Als ik bijv. een icoontje op mijn desktop wil verplaatsen naar de top van mijn beeldscherm, dan verdwijnt ie onder een denkbeeldige horizontale lijn alsof hij ergens onder schuift...

Benjamin
 
ctrl alt delete en noteer eens welke programma`s
er draaien.

Typ eens bij uitvoeren (msconfig) en dan naar opstarten
 
Beetje weinig info,,,

Welke scherm resolutie draai je?
Heb je een Toshiba ikoontje in het control panel? (zou wel moeten) Daar kun je je beeldscherm in stretchen.
Heb je de goede monitor ingesteld? Refresh rate okay?

Probeer eens op een extern scherm, als het dan wel goed is is er kans op een scherm probleem.
 
Nou het probleem is gedeeltelijk opgelost.

Na ctrl-alt-del, één voor één de lopende programma's afgesloten te hebben, bleek sys.doc de veroorzaker te zijn.

Nu heb ik dat programmma uit het opstart menu gehaald en mijn vensters zijn weer helemaal beeldvulllend!

Alleen kan ik nog steeds mijn snelkoppelingen op het bureaublad niet verplaatsen/verslepen...
Wanneer ik een snelkoppeling versleep(bijv naar rechtsonder) dan springt ie automatisch weer terug naar waar hij stond.

Wie oh wie weet iets meer?

Benjamin
 
autoarrange van de ikoontjes afzetten?
Rechtsklikken met je muis op je buroblad, arrange icons, auto arrange af vinken?
 
Goedemorgen,

Die staat niet aangevinkt, helaas.... Het lijkt er een beetje op dat de snelkoppelingen en overigens óók alle andere mappen in bijv. Mijn documenten, in elkaar worden "geperst" zodat ze niet netjes naast elkaar staan, maar meer tegen elkaar aan.

Ik zit nu even die Tecra te defragmenteren dus ik kan even geen screenshot plaatsen, maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is...

Benjamin
 
Klik rechtermuis knop aan op een leeg stukje buroblad, ga met je pijltje naar pictogrammen- schikken en daarna automatisch schikken vinkje weg halen


sorry, stond er al zag ik net
 
Beetje lullige tussenkomnst misschien, maar heb met dit soort probleempjes al vaak een oplossing gevonden (niet gaan lachen allemaal):
Even je Windowsversie opnieuw er over heen installeren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan