Sitecom Router / adsl-basic / xs4all / mxstream

Status
Niet open voor verdere reacties.

EnergySpender

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2003
Berichten
7
Onlangs heb ik een router aangeschaft te weten een Sitecom DC-202 - Broadband xDSL / Cable Router 4S.

Alles aangesloten om m'n twee computers te kunnen delen met één internetabonnement via Xs4all adsl-basic (Mxstream).

Computer 1 : Windows 98
Computer 2 : Windows XP Pro Corp.

Alles is geïnstalleerd en werkt, op één ding na en dat is dat computer 2 iedere keer met de volgende
melding komt:

LAN-verbinding: Een van de netwerkkabels is niet aangesloten.

Ik kan alles met computer 2 doen, internet op, e-mail versturen en ontvangen......

De UTP-kabels zijn bij de leverancier getest en goed bevonden dus daar kan het niet aan liggen.
Verder heb ik de router ge-update met de laatste nieuwe firmware.

Wie kan mij helpen?
 
je kan met je PC 2 wel Internet op, maar kan je ook netwerk op? Ik bedoel, kan je ook met PC2 op PC1 komen?
 
probeer eens te pingen naar je router of provider
hoe ? open een ms-dos schermpje en typ in:
ping <ip-adres van je router>
voorbeeld:
ping 192.168.1.2
of:
ping 192.168.221.136

dit zijn dan voorbeelden he... dit is vaak het ip-adres van een router
en je provider...ik heb mxstream, dus ik neem mijn providers ip-adres even: (ook dit is een voorbeeld)
ping 10.0.0.138
als hij de router niet pakt, moet je verbinding van pc naar router kijken
als hij de provider niet pakt, moet je verbinding van router naar modem naar provider kijken of een belletje plegen naar je provider, maar aangezien dit wel op pc 2 lukt, denk ik niet dat het daaraan ligt....
een laatste tip: haal het stekkertje van de pc met windows XP er eens uit, reset de router en probeer het dan nog es...
suc6 dermee :thumb:
 
Netwerkkaart niet goed, of de poort van de router geeft problemen. Zet de pc eens op een andere poort van de router.
 
Bedankt

Spijtig genoeg heeft geen enkele reactie gelijd tot een oplossing!

Toch wil ik bij deze iedereen bedanken voor de reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan