Kan niet naar Postvak IN via Messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepermuntje

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2001
Berichten
532
Wanneer ik via MSN Messenger naar mijn postvak in wil gaan (als er bijvoorbeeld een nieuw bericht is), krijg ik de mededeling:

'Deze bewerking kan niet worden voltooid omdat er geen standaard webbrowser kan worden gevonden. Controleer of je een webbrowser hebt geinstalleerd en of deze is ingesteld als de standaardwebbrowser.'

Ik gebruik Netscape. Bij 'preferences' in Netscape heb ik al aangegeven dat het mijn 'default browser' is, maar nog steeds snapt Messenger dat niet.

Is het misschien zo dat Messenger alleen maar explorer accepteert?
 
Het ruikt iig wel naar microsoft acties, maar als ik je advies zou mogen geven, verwijder msn en zet Trillian ervoor in de plaats, heb je daar nooit geen problemen meer mee.
 
Ja, maar met Trillian kun je weer niet rechtsstreeks naar je Postvak IN van Hotmail. Je ziet wel dat je nieuwe mail hebt maar je zult nog steeds zelf je browser moeten openen en het adres in tikken :(
 
Geplaatst door pcfixer
Ja, maar met Trillian kun je weer niet rechtsstreeks naar je Postvak IN van Hotmail. Je ziet wel dat je nieuwe mail hebt maar je zult nog steeds zelf je browser moeten openen en het adres in tikken :(

Met de proversie niet, 1 knop en je zit in je mailbox, maar v0.74 geen ervaring mee.
 
Geplaatst door @temptation


Met de proversie niet, 1 knop en je zit in je mailbox, maar v0.74 geen ervaring mee.

Heb sinds een week pro, nog geen tijd gehad alle features te ontdekken :D.. Zou best kunnen :).

Anyway, denk dat we als messenger gratis is ook gratis willen blijven, dus de gewone 0.74 versie.... Daar kon het niet in naar mijn weten...
 
Dan zal het inderdaad wel weer zo'n flauw trucje van Bill zijn.
Zal het maar moeten accepteren dat hij niet via Netscape naar het postvak in kan. Als het me te zeer gaat irriteren stel ik gewoon weer Explorer als default browser in.
 
Geplaatst door Pepermuntje
Dan zal het inderdaad wel weer zo'n flauw trucje van Bill zijn.
Zal het maar moeten accepteren dat hij niet via Netscape naar het postvak in kan. Als het me te zeer gaat irriteren stel ik gewoon weer Explorer als default browser in.

Nu je het zegt ik heb het ook eens een keer geprobeerd in netscape. Ik kreeg niet dezelfde melding maar wel dat netscape zij dat hij de tijdelijke pagina in windows/temp niet kon vinden. In IE zit een trucje dat er een seconde vertraging tussen zit ofzo waardoor msn de tijd heeft de file weg te schrijven. Netscape heeft dit niet en is dus msn iedere keer net voor.

Dus ookal zou je het vboor elkaar krijgen dat hij de browser accepteerd, hij zal toch niet werken...
 
Jammer, :rolleyes:
maar had een ingeving, jawel en dat is de manier waarop de browser zich indentificeerd, ik ken netscape niet, in opera kon je dit opgeven in de prefenrence.
Dus als je dit in Netscape op IE zet?
 
Rest mij nu nog alleen de vraag hoe ik in IE kan aangeven dat het de standaardbrowser moet worden. Ik zie dat nergens staan. Ook niet bij opties, daar kan ik alleen aanvinken dat hij steeds moet controleren of IE de standaardbrowser is, maar bij opnieuw starten van IE vraagt hij niks.
 
Geplaatst door Pepermuntje
Rest mij nu nog alleen de vraag hoe ik in IE kan aangeven dat het de standaardbrowser moet worden. Ik zie dat nergens staan. Ook niet bij opties, daar kan ik alleen aanvinken dat hij steeds moet controleren of IE de standaardbrowser is, maar bij opnieuw starten van IE vraagt hij niks.

rechts op IE icoon bureaublad, eigenschappen, tab programma's.
 
Geplaatst door @temptation


rechts op IE icoon bureaublad, eigenschappen, tab programma's.

Ja, oké. Die had ik wel gevonden via opties, maar nog steeds gaf messenger de mededeling dat er geen standaardbrowser was.
Opnieuw opstarten van de pc en een keer IE opstarten om met 'ja' te antwoorden op de vraag of het de standaardbrowser moest worden, had wel effect. Nu opent Messenger alles in IE.

Probleem opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan