Windows verwijderen via prullebak?!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

superjude

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Berichten
55
Mijn computer liep vast tijdens live-update van Norton 2003. Gaf daarna bij opstarten een fout in de harde schijf aan. Hij start nu alleen nog maar op als ik tijdens het opstarten de schijfcontrole stop zet. De fout schijnt dus in een Nortonfile te zitten (ik heb ook de firewall, ws uit 2002). Firewall gedemonteerd, virusscan gedaan, nix gevonden. Maar nu ik mn prullebak wilde legen kwam er in het scherm: 'weet u zeker dat u Windows wilt verwijderen?'
Dit riekt naar een virus?
 
Die melding van je prullenbak ligt aan Windows. Is al bekend bij Microsoft. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
 
superjude,

Ik heb een aantal vragen:

1. Zou je de exacte foutmelding willen geven die je kreeg toen je je pc opstartte? Ik heb het dan over de foutmelding van de "fout in de harde schijf".

2. En verwijder Norton ook even. Heb je dan nog steeds een probleem? (installeer NAV daarna opnieuw).

3. kun je even een schijfcontrole doen in de veilige modus? Maakt hij dan de schijfcontrole wel af?
Je komt in de veilige modus door op F8 te tikken bij het opstarten van de pc.
 
Sorry, was ff weg. Ben nu Superjude7, want had mn cookies verwijderd.

Bij t opstarten deed hij automaties schijfcontrole, waarbij eerst werd gezegd: 'Fout initialiseren Tabblad Algemeen, specifieke fout is ox80041315'en later 'De task scheduler service wordt niet uitgevoerd' met zelfde nummer. Na de schijfcontrole liep hij direct vast. Bij n latere opstart zei hij:'1e cluster is ongeldig', en iets met Temporary Internet (hele reeks info), waarna ik dus de cookies ben gaan verwijderen.
Opstarten in veilige modus gaat goed, schijf gedefragmenteerd, maar krijg ik niet gecontroleerd (zegt: 'kan niet worden uitgevoerd'). Als ik opstart en de schijfcontrole op tijd annuleer is er niets aan de hand, maar wel is hij al twee keer later vastgelopen toen ik een downgeload muziekfragment in Kazaalite wilde afspelen. Te veel handelingen tegelijkertijd?

ALs ik Norton 2003 (NAV) weghaal, hoe krijg ik die dan later weer terug? Had m namelijk via de website gekocht, en niet op CD-Rom.
 
T vorige klopte niet helemaal. het stukje 'Fout bij het initialiseren van het Tabblad algemeen, specifieke fout ox80041315 hoorde bij proberen schijfcontrole uit te voeren, erachter stond ' kan niet worden gestart'. Het stukje '1ste cluster is ongeldig' hoorde bij eerste foutmelding.

Norton Live-update zojuist wel gelukt.

Kun je hier iets mee Saldos?

Ik heb overigens een Pentium III, 512 MB fysiek geheugen, 1,06 GB, 500 MHz. Kort geleden, samen met installeren Windows XP Prof geheugen van 64 naar 512 later gaan, kort geleden ook ADSL+USB modem geinstalleerd en een CD-writer. Zou hier een oorzaak kunnen liggen?

Dank maar weer
 
Outlook al twee keer achter elkaar vastgelopen, hetzelfde geldt voor Word. Ook geeft hij aan geen verbinding te kunnen maken met mn provider, demon, maar ik kan wel op internet! Automatische schijfcontrole bij opstarten, geeft aan ivm bestand Fat 32.

Rarara....?
 
wat betreft het feit dat je geen verbinding kunt krijgen met je provider, kun je de sockfix even installeren. Hij is van hier te downloaden:

http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?s=&attachmentid=11969

Als het goed is, dan kun je daarna wel op het internet komen.

Indien je Norton hebt gekocht van Symantec, dan kun je hem ook opnieuw gratis downloaden door je email adres, creditcard nummer of order nummer in te vullen vanaf hier:

http://www.symantecstore.com/dr/v2/ec_MAIN.Entry9?SP=10107&PN=2&xid=27674&S1=22

Dus je hoeft niet bang te zijn om Norton te verwijderen. Je kunt hem daarna gewoon weer downloaden.

Ga ook naar start-uitvoeren-msconfig-ok-opstarten en vink daar alles uit-toepassen-ok en restart de pc.

EN doe ook dit:


Ga naar start-uitvoeren-regedit-ok

En ga dan naar

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\
FileSystem

Dan heb je aan de rechter kant een waarde die heet:

DisableScandiskOnBoot

En zo niet, dan moet je hem zelf even maken door in het witte veld met je rechter muisknop te klikken-nieuw-Binaire waarde en je vult de naam in van:

DisableScandiskOnBoot

Dan klik je erop en dan moet je de binaire waarde: 01 invoeren.

Restart je computer en je probleem van de scandisk is verholpen.
 
Dank is groot Saldos!

Het enige probleem is nu nog dat Symantec mn e-mailadres en creditcardnr niet herkent! Op creditcard-afschrift staat een nr wat ik heb geprobeerd in te vullen als ordernr, maar die pakt ie ook niet. Is r een andere manier om het ordernummer te achterhalen? Waar kan het aan liggen dat Symantec me niet meer herkent?

Oh, nog 1 vraag: als ik een firewall will installeren, kan ik dan het beste die van Norton doen, of Windows XP? Of nog een andere? Volstaat die van Norton 2002, of moet ik de versie 2003 hebben als ik ook de NAV van 2003 heb?

Groet,
Jude
 
Neem contact op met Symantec en zeg ze dat je credit card nummer niet herkend word.
Je kunt van hier contact opnemen met Symantec:

https://secure1.symantec.com/suppor...tp://www.symantec.com/region/nl/techsupp/nav/

Zet er dan even in wat je probleem is bij opmerkingen.

Indien je een firewall wil installeren, dan kun je Norton personal firewall 2002 installeren en natuurlijk is versie 2003 iets beter.

Nog beter is om Norton internet security 2003 te installeren, want dan heb je antivirus, firewall en browser privacy control, parental control en ad blocking erbij.

Voor meer info zie hier:

NIS:

http://www.symantecstore.com/dr/sat...0023&xid=27683&DSP=&CUR=978&PGRP=0&CACHE_ID=0

NIS PRO:

http://www.symantecstore.com/dr/sat...0023&xid=27683&DSP=&CUR=978&PGRP=0&CACHE_ID=0

NPF:

http://www.symantecstore.com/dr/sat...0023&xid=27683&DSP=&CUR=978&PGRP=0&CACHE_ID=0
 
Ga ik proberen. Dank je Saldos!

Kan ik overigens programma's nu weer aan het opstarten verbinden, of raad je me dat af? En klopt het dat de visusscan via www.housecall.nl niet bereikbaar is? Heb het al meerdere keren geprobeerd de afgelopen dagen, maar de scan schiet steeds weg.

Tot zover weer. Groet, Jude
 
De virusscan van Symantec had ik al gedaan. Voor de zekerheid ook Klez-virus gecheckt, heb ik gelukkig niet. Nou, het lijkt erop dat ik weer aan de slag kan. Dank voor al je hulp Saldos, heb er weer veel van opgestoken!
Doei,
Jude
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan