Voldoende koeling?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linto

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
Berichten
268
Volgende week nieuw mobo en processor AMD Athlon XP 2000+. Ik ben niet van plan deze te gaan OC'en. Volstaat de standaard koelpasta die er op zit, of toch beter andere op doen? Ik ga extra koeling voorzien d.m.v. een blowhole. Ik heb al horen zeggen dat de pasta die er standaard op zit voldoende zou zijn in mijn geval. Wat zijn jullie meningen en ervaringen???

Groetjes
 
Als je toch niet gaat OC'en dan moet dat idd volstaan.
Kijk gewoon wat de temperaturen worden.
Je kan later altijd nog betere koelpasta ertussen doen.:)
 
naar het schijnt word de temperatuur van de 2000 warmer dan 2200
weet iemand of dat klopt?
 
Wat bedoel je dan met warmer? Enkele graadjes (2 of 3) of direct een 10-tal graden? En mag ik weten waar je deze info vandaan heb?
Als dit waar is, moet ik toch nog extra koeling gaan voorzien...
 
een werkcollega met moederbord soltec 75drv4(zelfde of mijne) koeler zalman met nog geen programmas draaiende 59 ° daarna 2200 ingestoken 36° dus het moet aan de 2000 liggen ik vind het raar maar met eigen ogen gezien (draaide xp pro)
 
Dat zal er heel waarschijnlijk aan liggen welk model je hebt.
Als je model (versie) 6 hebt, verbruikt een xp2000 ongeveer 62,5 watt tegen 54,7 watt voor een model 8.
Sterker nog, een xp2200 model 8 verbruikt 61,7 watt dat is al minder als een tragere versie van model 6.
Bovendien is het voltage van model 8 lager als die van model 6, dit alles zal al resulteren in een minder warme processor.
Blijft natuurlijk het feit dat AMD's nog steeds redelijke heethoofden zijn en dat een goede koeler wel degelijk verschil kan maken.
 
Er bestaan ook 2000+'s met de nieuwe Thoroughbred core, maar als je niet wilt OCen moet je daar niet om zoeken, zoveel lager is de temp niet.

De 2000+ is inderdaad een van de grootste heethoofden van de Athlon XP-serie, maar een redelijke koeler met de standaard pasta moet volstaan voor normaal gebruik.
 
Als het toch nog heet gaat worden heb ik nog wel ruimte zat om enkele casefans bij te plaatsen.
(P.S.: moederbord is Asrock (Asus) K7VT2, ik weet niet of deze de processor wat kan 'temmen')
 
Asus is niet hetzelfde merk als Asrock..

En ik zie niet in hoe een mobo een CPU kan temmen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan