Database en delphi...

Status
Niet open voor verdere reacties.

vicky17

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2002
Berichten
46
Delphi:

Is het ook mogelijk dat je met een programma met delphi maakt, dat:

Vanaf een server de gegevens uit een database lees? ( mysql ) en je ook gegevens kunt invoeren?

op 'afstand' de server staat bijvoorbeeld op kantoor, en jij thuis wilt nog klant gegevens inzien / bewerken...

ik hoor het wel greetz vic
 
Ja, dat is mogelijk. Dit noemt men Client-Server. Het voert te ver om hier uit te leggen hoe je dat maakt.
 
ok...

maar umm hoe pak je zo iets aan?
in php moet je bijvoorbeeld zetten welke server gebruikersnaam w8w enzovoorts...

waar doe je dat in delphi ?
 
Het beste is volgens mij om in dit geval de applicatie alleen op de server te laten draaien, en dat jij er alleen middels een uniek IP adres + wachtwoord toegang hebt. Dit in verband met de veiligheid. Als je je database namelijk openlijk op internet beschikbaar stelt dan kan je wel raden wat er gaat gebeuren.
In Delphi geef je op waar dat je database zich bevindt. Aangezien je deze in dit geval niet direct aan internet wilt koppelen, kan je dat niet opgeven (vanaf je thuis situatie kan je hier namelijk helemaal niet bijkomen)
Je zult dus een andere manier moeten vinden. Maar hier komt weer een heel stuk systeembeheer bij kijken, en daar heb ik weinig kaas van gegeten.
 
RE

Dus ik kan het beter maar laten,
iets in php maken en dat via het internet dan laten lopen...

Er is mij namelijk gevraagd om leden gegevens met een soort programma voor een paar mensen beschrikbaar te stellen...
 
Dan zou ik inderdaad niet met Delphi werken, maar kiezen voor een afgeschermde webpagina waar men bij de benodigde gegevens kan komen.
Lijkt me een wat eenvoudiger oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan