athlon 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

jhonnybos

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2003
Berichten
267
Hoi ik heb een amd athlon xp 2000+
en hoor ik laatst weer allemaal namen
dus weer allemaal verschillende uitgebrachte versies
zo hoorde ik de naam Thoroughbred.thinderbird enzo vrt maar waar kun je zien welke je hebt ik heb een speciale proje van mijn mobo en daar staat op van

Processor x86 Family 6 Model 6 Stepping 2 AuthenticAMD ~1674 Mhz

en is dit een goede versie:confused:
 
Je zou ook kunnen kijken op de processor zelf (ohw, daar zit natuurlijk een koeler op). Weet je toevallig of het een opdruk of een sticker betrof? Met sticker is vaak de Thoroughbred...
Er staat op de sticker/opdruk vaak een typenr. waaraan je wat info kunt ontleden.
 
nee heb wel is de cooler er vanaf gehalld maar vreemdgenoeg had de processor een groene kleur (normaal toch bruin) en er zat geen stikker op in iedergeval niet op de bovenkant .

oja mischien heb je er wat aan ik heb de prcessor gekocht bij norrod
 
Geen sticker, maar stond er ook niet een "produktie" code of iets dergelijks op?
 
Ik keek net ff op google.nl en daar kwam ik dit tegen



op deze site staat dat het een palomino is want mijne heeft ook de kleur groen of kun je niet aan de kleur zien welke versie je hebt


en wat houd dat eigenlijk in palomino of Thoroughbredkl;ik hier maar ff op
 
En volgens die site heeft een palomino 1,75 volt nodig en die van mij krijgt 1,8 ,

Thoroughbred moet volgens die site 1,6 hebben us ik denk dat ik al weet welke ik heb :D

maar weet iemand ook de verschil tussen de twee
wat maakt de Thoroughbred nou beter dan de palomino
 
http://www6.tomshardware.com/cpu/20020313/athlonxp-01.html
Hier zie je in de tabel de opmerkelijkste verschillen: 0,18 en 0,13 en 1,75 en 1,5 volt
E.e.a. zegt wat over de warmteproduktie o.a.

athlonfamily_sm.jpg

From left to right - Thoroughbred (0.13-micron), Palomino (0.18-micron), and Thunderbird (0.18-micron)
bron
 
das mooi dat je dat vraagt
want ik kijk dat net ff na en it daar ff niet lekker over

want mijn cpu fan heeft maar 2909rpm
mijn system fan heeft maar 000rpm

temparatuur is
system 29c/84f
cpa a 45c/113f
 
Sorry, maar ik begrijp je opmerking niet goed. Bedoel je dat je je zorgen maakt over de temperatuur? 45C is vrij normaal...
 
ja weet ik maar de rpm van mijn cooler .
bij mijn meterje krijg ik te zien warining system fan 000rpm en dan warning cpu fan 2909 rpm dus daarom schrik ik ervan
 
maar daar is niks mis mee hoor :) waarschijnlijk heb je GEEN systemfan (maakt niets uit hoor) en een CPU fan die nog geen 3000 RPM haalt en TOCH je CPU op 50C of lager houdt is een prima koeler hoor :D

wees maar niet bang mijn AMD Athlon XP 2000+ is ook zon 45 graden niks mis mee :D
 
nog wat kleins is dat thougoghbred op warmte verschil na nou ook nog beter dan andere cores? of juist slechter?
 
ik gah even naar de bron kijken misschien staat daar wel wat :D
 
hmmmz staat allen dat thougoubred NIEUWER is enzo maar niks over WAT er beter aan is :S
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan