Tijdschrift maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ralphie

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2002
Berichten
5
Dag mensen.

Voor een bruiloft is mij gevraagd een "tijdschrift" te maken, je weet wel, een blaadje voor op de tafel tijdens het feest. Het is de bedoeling dat het blaadje het formaat krijgt van de Donald Duck.
Nu vroeg ik mij af waar ik dat het beste mee kan maken. Is dat met Word?
Ik heb gehoord dat ik het ens met Publisher moet proberen, maar dat het ik niet op mijn computertje staan.
Heeft iemand een suggestie? Misschien weet iemand waar ik een sjabloon kan downloaden of iets dergelijks.

Ik hoop op een antwoord, alvast bedankt!
 
Zoiets is goed te met word volgens mij. Je moet alleen even rekening houden met het papierformaat. Maar verder kun je in word kolommen maken, tekstvakken invoegen, afbeeldingen invoegen enz.
Publisher is uiteraard ook een alternatief.
 
en Word herbergt ook nog een andere reuze interessante optie :

kies voor "bestand", "pagina instelling", "paperformaat -> liggend en daarna weer het tabblad "marges" en plaats linkes onderin een vinkje bij "twee pagina's" per vel vel.

Als je nu gaat werken wordt er in wezen al een A5 boekje gemaakt door Word. Het enigste wat je door "ondervinding" moet uitvogelen is HOE de pagina's in het boekje terecht komen (volgorde) na vouwen, maar ook daar is een relatief simpele oplossing voor.
Plaats op de eerste pagina een 1 en de tweede pagina een 2. Voeg met Ctrl-Enter pagina's toe en plaats overal opvolgende cijfers. Print het geheel uit en kijk wat er gebeurt na het vouwen / voegen. Zo kom je er snel achter welke pagina, welk nummer moet krijgen en op welke pagina een verhaaltje DOOR moet lopen om 'm in je boekje goed te krijgen.

Succes!

Btw. het schijnt dat Word Perfect van Corel de optie om A5 boekje's te maken (zonder zelf pagina's te hoeven "tellen / uitrekenen") standaard in zich heeft, misschien is dat wat ? (Wordperfect X.X is niet gratis)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan