computer valt uit :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

tha mecca don

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2002
Berichten
78
als ik gewoon bezig ben op mijn computer dan heel soms valt die opeens uit en start die opnieuw op :S en ik doe niks :S

hoe kan dat in godsnaam :S?
 
Erg irritant. Wat heb je laatst voor software geinstalleerd? En hoor je misschien ook rare geluiden of iets dergelijks uit je kast komen? Of gaat het gewoon vanzelf :S? Hoe is het met andere apparaten?
 
Zou je het erg vinden om je besturingssysteem ook te vermelden?
 
Ik heb ooit hetzelfde meeegemaakt en toen bleek mijn geheugen de boosdoener te zijn.
Ik kreeg honderd goed bedoelde adviezen, processor wordt te warm, voeding is niet goed, printbreuk op je moerderbord etc. etc...
Gelukkig is er bij mij in de buurt een computershop die mij spullen gaf om wat uit te proberen (niet goed geld terug).
 
aha.....

ok maare ik heb windows XP professional

1800 amd xp
512 mb intern
64 mb videokaart

onlangs wat games geinstalleerd verder niet...

nee geen rare geluiden

hij valt bats gewoon uit en dan start die opnieuw op :S
 
temperature volgens sisoftware sandra

hd 58 graden

board 38 graden

cpu 33 graden

power 31 graden
 
Welk moederbord heb je?
Een vriend van me had hetzelfde probleem maar toen moest er een extra cooler geplaatst worden op het moederbord.
 
om een foutmelding te krijgen waar ze hier iets meer mee kunnen zou je het volgende eens kunnen doen!
mijn computer
eigenschappen
geavanseerd
instellingen (onderste)
vinkje uitzetten bij comp automatisch opstarten.
 
Dat is niet hetzelfde moederbord maar je kan misschien proberen de kloksnelheid lager te zetten in het bios. Ik weet niet of het werkt maar dat was bij een vriend van me wel een tijdelijke oplossing.
 
Geeft hij helemaal geen foutmelding?
denk er aan dat je wel alle nieuwe update,s voor je hardware hebt! en je kan ook systeemherstel kunnen proberen!
 
Geplaatst door tha mecca don
aha.....

ok maare ik heb windows XP professional

1800 amd xp
512 mb intern
64 mb videokaart

onlangs wat games geinstalleerd verder niet...

nee geen rare geluiden

hij valt bats gewoon uit en dan start die opnieuw op :S

Als je XP Pro hebt moet je eens in het logboek kijken, daar staat precies welke software wanneer is vastgelopen (als het om software gaat)

systeembeheer>logboeken>systeem

heel handig vind ik...

Maar als er daar niks raars in staat, dan denk ik toch dat het om hardware gaat. HIer kan alles mis zijn. Als er een defect apparaat in je pc zit kan die al af en toe de pc "resetten". CHaeck maar eens na ofdat alles goed vast zit enz. (als je wat ervaring hebt met pc's, laat het anders door iemand doen die wat ervaring heeft - denk ook aan statiche elektriciteit!)

Succes!
 
Elke reset wordt via je moederbord geregeld. (dus ook de onverwachtsen)

Er zijn dus 3 mogelijkheden:
Fout in je geheugen (waarschijnlijkheid 75%)
Printbreuk, haarscheur in je moederbord (waarschijnlijkheid 70%)
Problemen met je processor (waarschijnlijkheid 60%)

Ik ben dit soort problemen heel erg vaak in de winkel tegengekomen, en bij alle problemen waren de drie bovenstaande de verreweg het meest voorkomend.
Heel af en toe (zo'n 1 op de 20) was er wel eens een videokaart defect.

Probeer eens met de bovenstaande gegevens verder te kijken. (leen eens een paar DIMM's, of koop ze onder voorbehoud)
 
:confused:

Elke reset wordt via je moederbord geregeld. (dus ook de onverwachtsen)

Dat kan best zo zijn, maar de pc kan door alle hardware resetten. NIet dat ik uit theorie spreek, maar puur uit ervaring...

Kapotte kabel (breuk)
Overbelasting door snelheid van DVD/CD/CDRW/HDD
Evt. defecte hardware die kortsluiting maakt
Zelfs te veel stof in de Systeemkast of Voeding kan de pc al laten resetten...

Oftewel nog heel veel andere dingen om naar te kijken...

Succes...:thumb:
 
bedankt voor jullie reacties maar....ik heb in mijn moederbord een jumpertje verplaatst....
zodat die niet meer opnieuw kan opstarten... :)


en dat werkt prima :D
 
:S...

Nu start hij helemaal niet meer op!?
Hoe kan dat nou prima zijn...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan