Norton <-> Housecall

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wim1960

Meubilair
Lid geworden
25 dec 2001
Berichten
5.533
Als ik mijn PC online scan bij housecall worden er in C:\WINDOWS\TEMP enkele bestanden aangemaakt. Als de scan even loopt reageert Norton met een melding waarvan een voorbeeld in de bijlage. Hebben meer mensen deze melding bij Norton? Ik gebruik de virusdefinities van vandaag (18-02-2003). :confused:
 

Bijlagen

  • norton.jpg
    norton.jpg
    47,8 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
ik heb liveupdate aanstaan maar heb nog niet de virusdefenities van 18-2-2003
Ook niet als ik handmatig op liveupdate druk zegt die dat er nog geen updates beschikbaar zijn
Mocht de datum het jaartal kloppen zal ik daar maar eerst naar kijken
Maar ik denk dat een tik( fuotje) geweest moet zijn
groetjes weetje
 
Norton haalt hem er terecht uit. Ik heb vanavond nog gescand, toen vond hij niets. Wat me erg opvalt is dat hij hem juist ontdekt nadat ik housecall opstart. Volgens mij maakt housecall die bestanden juist aan. Het zou me erg verbazen als housecall besmette bestanden heeft.
 
Wim1960,

Je krijgt deze melding omdat Norton de virus definities van housecall ziet als virussen, omdat virussen en virus definities heel erg op elkaar lijken. Het is dus eigenlijk een conflict tussen housecall en Norton antivirus.

Doe daarom dit: zet je altijd je autoprotect uit als je met housecall gaat scannen. Dan is je probleem over.

Veel mensen weten niet dat je dat altijd moet doen als je met housecall gaat scannen, omdat het meestal wel zonder problemen verloopt.

Als je op Symantec scand dan hoeft je de autoprotect van Norton niet uit te zetten, want deze 2 kunnen niet met elkaar conflicteren. Die scan is hier te vinden:


http://security.symantec.com/ssc/lu...ie&venid=sym&plfid=22&pkj=FCGKMQCKMRKRFPECDME
 
Op zich een heel logische verklaring. Na het virus eerder deze week begon ik weer te twijfelen. Wat ik nog wel vreemd vind is dat er hier 3 pc's staan met NAV en dat dit slechts bij één wordt gemeld. Maar ja computers zijn niet altijs zo voorspelbaar als ze lijken..... Bedankt voor je reactie
 
Graag gedaan.
Leeg wel even je TEMP map nog even en leeg je prullenbak daarna.
 
Was gebeurd. Gelijk nog wat andere rommel opgeruimd en de harde schijf is weer 6 GB leger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan