Onbekende videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

esperanzy

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2002
Berichten
11
HELP,

Ik heb een computer waar geen software bij zit. Ik heb windows opnieuw geinstalleerd, maar ik kan mijn videokaart niet detecteren. Hij geeft een standaard videokaart aan (vga) is er een manier om achter het merk te komen? het staat ook niet op de videokaart zelf.

HELP ME
 
Op de videokaart zit een grote chip, kijk even wat daar op staat en vermeld dat hier even.
 
re

op de grootste chip staat:
ATMEL AT27LV512A
15PC
9823

het staat in deze volgorde.

Hoop dat je hiermee wat kan.

Alvast bedankt
 
Dat is de BIOS-chip.

De chip die ik bedoel is meestal vierkant.
 
Dat was de enige grote chip die er is, heb wel 4 dezelfde chips met iest erop namelijk het volgende


SM03832 9NP6B-10
9842-8J349

HOOP DAT DIT HET IS.
 
Ja precies, ik zat met ook al suf te zoeken op google.

bedankt!

nu nog driver vinden......
 
Geplaatst door esperanzy
Dat was de enige grote chip die er is, heb wel 4 dezelfde chips met iest erop namelijk het volgende

SM03832 9NP6B-10
9842-8J349.

Gezien het feit dat het 4 gelijken zijn, ben ik bang dat dit het videogeheugen is.

Kijk eens of er een chip tussenzit met de opdruk Cirrus Logic, SiS, ATI of S3.

Zie ook voorbeeld, het is de middelste in dit geval..
attachment.php
 

Bijlagen

  • vga.jpg
    vga.jpg
    18,7 KB · Weergaven: 270
ER ZIET NIET ZO'N CHIP OP, OP DE PLAATS WAAR HIJ ZOU MOETEN ZITTEN ZIT EEN SOORT PROCESSOR ZONDER KOELING. IK HEB NIET ZO ERG VEEL VERSTAND VAN MAAR HET LIJKT MIJ EEN PROCESSOR.
 
Schreeuwen wordt hier niet zo gewaardeerd.

Een processor is ook een chip, die zoek ik dus.
 
sorry voor het geschreeuw, maar dat komt omdat ik in een prog werk op me werk waar de capslock moet aanstaan vandaar.

Dat een processor een chip is wist ik niet.
 
Chips...

Wel, een ander manier is om te kijken of voor het booten van de computer eerst het logo van de videokaart verschijnt. Vaak staat daar het type in. Hiervoor moet je dan wel eerst de monitor "warm" hebben, omdat anders de monitor in het begin niets laat zien.
 
als het ding on board zit, wat is het merk en type moederbord?
 
Aida32 heeft geholpen heb gevonden welk merk het is:D.

alles werkte weer perfect totdat ik alles weer had aangesloten (internet, webcam, printer enz enz) nu loopt hij steeds vast. Weten jullie soms waar dat van zou kunnen komen??:'(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan