7 computers voor netwerk...wat aan te raden

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertjan

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2001
Berichten
375
Hoi,

Stel je hebt ongeveer zeven computers in een bedrijf. En je wilt die zeven computers in een netwerk hebben. Er moet ook een internet verbinding komen met bijvoorbeeld een snelle adsl. Maar je wilt ook vanaf thuis via VPN bijvoorbeeld in kunnen loggen op het netwerk.

wat is dan voor netwerk aan te raden. Wat denken jullie dat het beste is. en dan bedoel ik echt precies wat ik daar nodig voor heb met uitzondering van die 7 comptuers dan.

en kan iemand mij vertellen hoe een VPN precies werkt enzo

mvg

Robert-jan
 
Het is voor een bedrijf ... dan zou ik er zoiezo een router tussen zetten..... deelt het internet en heeft tegelijker tijd een netwerk en ook ng beveiligd netwerk:D
 
Als je het simpel wilt doen heb je nodig :
7 netwerkkaarten ( indien niet op het moederbord zit )
UTP kabel ( zelf opmaat maken of kopen )

Dan kan je het verder op verschillende manieren doen.
1- via een switch een net werk maken en via een van de pc een internet verbinding doen.
2- via een router een netwerk maken en de router aan het net hangen.
( let op als het voor een bedrijf is hou er rekening mee dat men kan ( wil ) uitbreiden, dus koop met overschot.

VPN ken ik niet dus daar kan ik weinig over vertellen.

Opmerking:
Als je een netwerk voor een bedrijf aanlegt hou er rekening me wat men wilt en hoe men het wilt, vraag een beetje door over wat men ingedachten heeft, denk aan virusen e.d
 
7 pc's... hmm.. thuis had ik ook altijd 7 pc's via een router.. dat was dan een oude pc waarop Freesco draaide.. geen problemen mee.. je kan natuurlijk ook "gewoon" een router van een van de bekende merken kopen, die aan je internet verbinding hangen, en de rest van het netwerk via een switch koppelen.

het ligt er natuurlijk aan hoeveel je mag besteden..
maar t simpelste is: switch en router kopen, kabels trekken van elke pc naar de switch, een kabel van de switch naar de router, en van router naar internet..
 
voor zo'n netwerk? ethernet of usb?

Hi All,

Ik wil ook 3 computers met elkaar verbinden op een ADSL aansluiting. Ik krijg nu een USB modem maar dat is toch niet aan te sluiten op die huub en routerswitch?
of is daar wel een manier voor, want anders moet ik een apart ethernet adsl modem gaan kopen en die krengen zijn weer zo duur.

Groetjes,
Carcelia
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan