vraag over resultaat virusscan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Disturbed

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2002
Berichten
808
hoi,

Ik heb net met Norman een virus controle gedaan.

Maar nu heeft ie een paar bestandjes gevonden met als omschrijving:
Archive file exceeds configurerd limit

weet iemand wat dit inhoud
 
allereerst proficiat met je keuze (?) voor Norman, naar mijn (natuurlijk niet objectieve) mening is het de allerbeste scanner die er is, vooral omdat 'ie NIMMER conflicteert met je OS of andere software. (Ik lees op dit forum dat DAT bij enkele andere -veel grotere- jongens wel eens anders is..... ;) :D

Toen ik Norman pas had heb ik de vraag een keer per mail aan de helpdesk van Norman gesteld. Als ik het mij goed herinner betekent het zoveel als:
je hebt aangegeven bij het scannen van de schijven dat NVC ook naar archieffiles moet "kijken" (op zich niet nodig want zolang ze gearchiveerd zijn valt er weinig te infecteren. Als ze geopend worden dan "arresteert" NVC ze wel............ :D )

Echter, NVC kijkt alleen naar bepaalde archieven zoals ZIP en ARJ. Andere archieven worden middels deze functie niet ondersteund. De melding komt dus door "andersoortige" archieven. Ik vermoed dat je ze o.a. aantreft in : c:\document and settings\ \ \ \ content.ie5 \ ?
 
zoals ik eigenlijk al dacht, is er niks aan de hand.

En inderdaad enkele van die bestanden waren zip-bestanden.

Duurde trouwens wel erg lang dat scannen.
ik weet niet of dit normaal is, maar het duurde 68 minuten voor iets van 50000 bestanden.

en ook ik ben hardstikke tevreden met Norman
 
tijd kan kloppen:

ik heb 2 pc's :

de eerste staat onderin beschreven en daar doet NVC er een minuut of 20 over om ruim 85.000 bestandjes te scannen,

de tweede is een AMD Athlon 1.1 (Thunderbird) en daar duurt het geheel zo'n 40 minuten.

Jij hebt een 800 processor dus die tijd kan heel goed kloppen. (ook afhankelijk van het aantal te scannen bestanden natuurlijk en 50.000 is een fors aantal)
 
Oke, bedankt. :thumb:

ik weet voorlopig weer eventjes voldoende
 
en het scannen van de hdd's is eigenlijk een beetje overbodig als je een klein beetje vertrouwen hebt in Norman.

(Ik scan overigens 1x per week de hdd's...... :D :D :D )
 
Geplaatst door Disturbed
Duurde trouwens wel erg lang dat scannen.
ik weet niet of dit normaal is, maar het duurde 68 minuten voor iets van 50000 bestanden.

en ook ik ben hardstikke tevreden met Norman

Disturbed,

Scan even in de veilige modus. Dat gaat veel sneller.
Je komt in de veilige modus door op de F8 knop te tikken bij het opstarten van de pc.
 
Pasja, ik heb zeker vertrouwen in Norman. Maar graag wil ik zo nu en dan een bevestiging daarvan :D

En de volgende keer zal ik inderdaad in veilige modes opstarten. Vergeet ik altijd.....
 
Mooi zo :)

Ik scan met Norton ook altijd in de veilige modus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan