Dvd Omzetten naar een gewone cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

henderie

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2000
Berichten
223
Hoi Allemaal,

Ik kan aan een dvd komen, en die wil ik graag omzetten naar een gewone cd-rom zodat ik hem op mijn computer kan installeren.
Ik heb zelf geen dvd speler,maar iemand anders heeft die wel dus dat is geen probleem.
Is daar nog een programma voor die dat mogelijk maakt?.
En moet je nog ergens mee rekening houden als je er aan begint?.
Ik neem dat dan de Dvd op meerdere gewone cd-roms terecht komt?
Ik hoop dat iemand hier mij mee kan helpen.

Groetjes Henri
 
Met een dvd brander :D Maar je kan hem ook rippen en op je harde schijf zetten.
 
Hoi,

Even over dat rippen......
Houd dat dus in dat je verschillende delen van de dvd op gewone cd's kunt branden?.
 
Even een raar vraagje tussendoor:

Wat voor DVD wil je kopieren: film, muziek, gegevens-dvd?
 
Er zijn ook wat kant en klaar programma's, waar bij jezelf niet veel meer aan hoeft te doen. Je kan dan aangeven of je bv ondertiteling wilt of in welke taal en in welke bestandsvorm (vcd of svcd).
Dvdeo en Moviejack zijn zo'n soort progje.
Er gaat wel veel tijd in zitten, dat hangt dan weer van je systeem af. Mijn systeem (900 amd) doet over een normale film toch wel 15 uur .
Als je de aanwijzingen volgt uit mijn eerste reaktie dan moet het lukken en nog gratis ook.
 
Houd dat dus in dat je verschillende delen van de dvd op gewone cd's kunt branden?.

Ja maar dan kun je het volgens mij niet gelijk als dvd kijken in een dvd speler. Dan moet je eerst ff de raad opvolgen van FRENO
 
Hoi,

Het gaat over een gegevens cd.
Ik wil gegevens overhevelen van een dvd cd naar een gewone cd.
waarna ik de programma's kan installeren op mn computer.
Ik heb namelijk geen dvd-speler vandaar.
Anders had ik die programma's wel rechtstreeks van die dvd kunnen installeren.
 
Hoi,

Het gaat om een cd van Works Suite 2003
Ik heb vanmiddag op de dvd gekeken bij een kameraad, en de meeste programma's kun je standallone installeren.
Maar sommige programma's ook niet,daarom heb ik het liefste de hele dvd en heb je niet de kans dat je bestanden mist of later nodig hebt.
Ik heb vanmiddag de Dvd ingepakt met Winzip, maar dan is hij nog erg aan de grote kant.
De dvd is zelf 2.5 gig groot,en als ik hem helemaal inpak met Winzip is het zip bestand nog dik 2.0 gig groot.
Maar volgens mij moeten er toch ook programma's zijn waarmee je een dvd kunt rippen of over zetten op een normale cd?.
Mischien dat iemand dat weet?

Groetjes Henri
 
een hele dvd over zetten naar een cd zal je nooit lukken zeker niet met software.

maar in mijn ogen praten we hier niet meer over een backup van iets maken ( volgens wet toegestaan ) maar praten we over een dvd die je niet zelf in bezit hebt maar wel graag wat van zou willen hebben.

als je dan de huisregels na leest dan kom je tot de ontdekking dat dit soort zaken niet toegestaan zijn op helpmij.

vandaar dat dit topic dicht gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan