MySQL Database overzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Viperrr

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2001
Berichten
737
Hallo allemaal,
Is het mogelijk om alle gegevens in een MySQL database (Op inet) over te zetten in een andere? Handmatig kan dit vast wel, maar dat wil ik niet... dat duurt veeeeel te lang als ik alle gegevens moet overzetten.
Het punt is nml, ik heb een forum, maar die staat nog op een gratis webhost (Spaceports... Best wel redelijk voor niks). Maar nu neem ik betaalde webhosting, en upload dus daar het forum en heb daar dan ook een MySQL database, maar ik wil niet alle thread's en members kwijt zijn. Dus wil ik alle informatie in één keer overzetten.

is dit mogelijk? zoja.. Hoe?

Alvast bedankt
 
Je kan een dump maken met phpmyadmin en die later op dezelfde wijze weer importeren op je nieuwe host.

Het kan zijn dat je niet het hele bestand in 1 keer kan importeren maar dan moet je gewoon stukje voor stukje doen.
 
Je klikt op je database in de PHPMyAdmin. Daar klik je op 'Exporteren'. Je selecteert de gewenste tabellen en je vinkt 'Structuur en gegevens' en 'Verzenden' aan. Nu maakt ie een bestand dat je opslaat op je pc. Daarna kun je 'm zo importeren in de nieuwe db.
 
oh, was t zo simpel?
had niet ged8 dat er zo'n optie in zou zitte, btju onnodige vraag was dit dus.. sorrryy

En bedankt
 
Ik zou alleen wel, als het om een grote ( let's say: groter dan 5 MB) database gaat, het wel in stukjes doen. Je kan namelijk ook kiezen voor een dump van een aantal tables, je hakt je DB als het ware in stukken.
 
hijs op t moment 4.5 mb,
Maar wrom in stukken dan? uiteindelijk is het net zoveel. En met breedband boeit het me bijzonder weinig hoe lang die er mee bezig is... keb de tijd...
of is er te veel kans van foutgaan als het te groot is ofzo?
 
Geplaatst door Viperrr
hijs op t moment 4.5 mb,
Maar wrom in stukken dan? uiteindelijk is het net zoveel. En met breedband boeit het me bijzonder weinig hoe lang die er mee bezig is... keb de tijd...
of is er te veel kans van foutgaan als het te groot is ofzo?

Dan heb je kans dat er helemaal niks gebeurd. Heb zelf ook wel eens een vrij groot forum geexporteerd en geimporteerd maar er gebeurde niet zoveel toen ik dat grote bestand importeerde.

In kleine delen ging het wel goed. :) (Dit was @ localhost dus niks geen bandbreedte probleem ofzo)
 
Check het verhaal van Breezer, dan weet je het.
Heheh tegelijk gepost :confused:
Nouja, erg bedankt...

[EDIT] In hoe kleine stukjes raad je aan? [/EDIT]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan