Wireless netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

PC-user

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2003
Berichten
363
Kan ik, als ik een wlan acces point koop en deze in mijn meterkast zet (met deur dicht), werkt dit dan ook aan de andere kant van het huis? Kan het dus door muren heen, en hoeveel meter kan maximaal?

Bedankt :thumb:
 
het zou wel kunnen ja, bij mij werkte het niet, en ik heb us kabeltjes nu:)

Maar waarschijnlijk werkt het bij jouw wel gewoon

Afstand:
40 meter (1/11 Mbps)in open ruimten

dit vond ik op een site.
 
Je bedoelt het 802.11b systeem van intel. Dat is inderdaad sneller, maar niet alle wireless netwerkkaarten kunnen die snelheid aan (die werken immers op 11 mbit). Maar dat moet zeker kunnen, het maakt voor je netwerk niet uit of je het 802.11a of het 802.11b systeem gebruikt.
 
Nee, ik bedoel echt het 802.11G systeem, dit is nieuw en werkt op 54mbps, ik wil alleen graag weten of dit een afstand van meterkast beneden naar pc op de 2e etage aankan, (zie sitecom site of www.linksys.nl)

Bedankt
 
Het schijnt dat de afstand die een 54 mbit netwerk kan overbruggen een stuk kleiner is dan een 11 mbit netwerk. Hoeveel kleiner durf ik niet te zeggen. 11 bit moet gaan tot ongeveer 50 meter (inclusief muren en dergelijke), 54 mbit was volgens mij iets van 20 meter. Maar dat weet ik niet zeker. Mischien iets te vinden op de site van 3com?
 
Je meterkast is toch niet van metaal? Alleen een test kan hier zekerheid over geven. 802.11g is backwards compatible met 802.11b (802.11a werkt op een totaal andere frequentie). Als het de bedoeling is om ook het Internet via die weg op te gaan zou ik geen Access point maar een wireless router aanraden. Bepaalde merken hebben ook range extenders in het gamma zitten maar dit wordt dan al een prijziger oplossing voor 1 pc.
De adapter van je pc moet de g-standaard natuurlijk ook ondersteunen.

De meeste wireless verbindingen proberen eerst op de hoogste snelheid verbinding te maken, als dit niet lukt worden automatisch lagere snelheden geprobeerd. Hoe lager de snelheid hoe groter het bereik.

Er is ook 802.11n die MIMO technieken gebruikt om de range te vergroten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan