schermgrootte aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marvy

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2000
Berichten
396
Hoe zog ik ervoor dat een programma niet het volledige scherm gebruikt maar dat ik de grootte kan aanpassen zodat ik meerdere taken tegelijk kan doen?
 
Je bedoelt automatisch?? Handmatig kan natuurlijk door het venster vast te pakken en uit te trekken / in te krimpen

Maar automatisch: je kunt de schermgrootte bij het opstarten bepalen door rechts te klikken op de snelkoppeling -> eigenschappen -> vakje Uitvoeren -> venster aanpassen
 
niet maximaliseren maar zodat je overal randen ziet. dan met de muis naar de zijkant en de randen slepen

zo maak je windows kleiner..

geholpen zo?
 
uhm ben er nog niet uit !!
het gaat over het programa Davilex " spaans leren " trouwens

als ik het opstart start het over het volledige scherm zonder randen ik kan er dus niets verslepen !
via eigenschappen op de snelkoppeling kan ik nergens uitvoeren aanvinken?
 
Met de combinatie alt+tab kan je tussen de openstaande taken heen en weer switchen, zonder dat je de venstergrootte hoeft a an te passen .
 
Ik vrees dat dat stukje software van Davilex jou niet de mogelijkheid geeft om het venster te verkleinen. Het gebruikt zijn eigen vensterinstellingen en niet dat van Windows.

Maar je kunt tijdens het draaien van het programma op je Windows toets duwen op je toetsenbord. Dan wordt je taakbalk weer zichtbaar en kun je multitasken. Alleen meerdere vensters tegelijk open kan vlg mij niet.
 
ALT-TAB is al handig en de windowstoets dan komt mijn startmenu en niet de taakbalk
maar om nu MSN en dergelijke tijdens het uitvoeren van het programma te zien is er eigenlijk nog geen oplossing ..tenzij het niet gaat gelijk net gezegd .
nog iemand?
 
In msn opties kan je al die meldingen uit zetten, zodat je daar in ieder geval geen last meer van hebt...
 
zelfde probleem ander programma

Ik heb hetzelfde probleem alleen met een cd met oefenstof.
Opent in fullscreen venster en ook nog eens op een lage resolutie.
Alt-tab is geen optie ivm de lage resolutie, Alt-enter werkt niet, randen slepen is ook niet mogelijk.
Ik heb al geprobeerd via de "start -> uitvoeren" extra commands toe te voegen (bv -window) maar ook dat helpt niet.
Ook verschillende "dwing in venster"-programma's werken niet.
Er onstaat dan wel een venster, maar het programma is nog steeds even groot (dus zie je een deel van de funkties niet).

Kan iemand helpen???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan