9 Mb verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mammoth

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2002
Berichten
371
Beste Helpmijers,
Ik heb een HD van 40 GB. Na het plaatsen en indelen van partities ben ik 9 Gb kwijt. Fdisk vindt gewoon 40 Gb. Maar als ik de partities optel 3.9, 9.75, 9.75, en 8.03 kom ik op 31.43 Gb. Weet iemand waar mijn 9 Gb is gebleven?
Alvast bedankt.
 
unallocated, kijk maar is met partition magic.
 
Wat ook mogelijk is dat jij anders rekent.
Ik heb een 60 GB schijf, maar 2 partities. Één van 50 en één van 5.4. Maar ik ben geen ruimte "kwijt".
Dat komt omdat Windows iets anders rekent. Dus kan het zijn als je veel partities hebt dat het lijkt dat je wat ruimte kwijt raakt.
 
Geplaatst door XP_PC
Wat ook mogelijk is dat jij anders rekent.
Ik heb een 60 GB schijf, maar 2 partities. Één van 50 en één van 5.4. Maar ik ben geen ruimte "kwijt".
Dat komt omdat Windows iets anders rekent. Dus kan het zijn als je veel partities hebt dat je wat ruimte kwijt raakt.

Ja sowieso zitten er minder gygabytes in dan eropstaan
 
Nouja, ze zitten er wel in hoor :p. Maar er zit een bepaalde hoeveelheid bytes en sectoren in. Windows rekent veel preciezer dan "wij". Daardoor is een harde schijf die niet gepartitioneerd is vaak ook niet helemaal kloppend.
 
9 Gb verdwenen

Bedankt, maar ik vind het nogal veel (9 Gb). Na het installeren v/d HD, zonder partities was ik al meteen 9 Gb kwijt. Terwijl Patition magic aanduide dat ik wel 40 Gb had. Blijf het toch vreemd vinden. Maar bedankt voor jullie snelle reactie. Zal deze Gb wel niet meer terug krijgen.
 
Hmm, dat vind ik wel vreemd. Maar weet niet genoeg van HW om dat te verklaren.
:)succes verder
 
Opgelost?

Beste Helpmijers,
Ik had wel degelijk aangevinkt dat mijn vraag opgelost was. Wat er dus mis is gegaan weet ik niet.
Ik heb het zelfs vermeld in de verzonden vraag.
Gr Joop
 
Er zijn soms mensen die het grappig vinden om vragen op onopgelost te zetten:rolleyes: .

Komt wel eens voor :).
 
Opgelost?

Best XP_PC
Heb ik de verkeerde aangevinkt? Als dat zo is sorry! dat is absoluut niet mijn bedoeling.
Gr Joop
 
Nee, ik bedoelde jou er niet mee.

Er zijn hier mensen op het forum zie vragen die al op opgelost staan weer op onopgelost te zetten.

"Leuk" spelletje.

Dat bedoelde ik :).
 
Opgelost?

[Best XP_PC
Alles is duidelijk nu, bedankt voor de uitleg.
Prettig weekend nog
Gr Joop
 
Beste Mammoth,


Het kan ook no zo zijn dat je Bios de HD niet volledig ondersteund, dat wil zeggen dat ze bijv. max. 32Gb zien en alles qat daarboven uit komt zal hij ook niet weergeven. Had zelf ook een 40Gb Maxtor op mijn Pentium 2 met Legend moederbord daar bleef vervolgens maar 31 Gb over, ook Fdisk gaf dit aan !!

Vervolgens op aanraden o.a. van Helpmij een Bios update gedaan en nu heb ik 36, 4 Gb weten los te peuteren, dus mogelijk dat dit ook voor jou een optie is


Gr, Remy
 
9 Gb verdwenen

Beste Remy,
Bedankt ik zal een deze dagen eens kijken voor een update voor mijn bios.
Maar het vreemde is, dat tijdens het formatteren hij aan gaf dat ik 40Gb HD had (fdisk).
Maar na 3 partitities heb ik nog 31,49Gb over. Ik lig er verder niet zo wakker van maar ik blijf het toch vreemd vinden.
Gr Joop
 
Ik denk toch dat als hij er bij elke partitie wat afknabbeld het wel klopt :).
 
heb hier een schijf van 120 gb verdeeld in 4 partitie en daar blijft 114 gb van over totaal.

elke partitie die je maakt heeft een bepaalde overhead en kost je dus schijf ruimte.
 
Geplaatst door tazman
heb hier een schijf van 120 gb verdeeld in 4 partitie en daar blijft 114 gb van over totaal.

elke partitie die je maakt heeft een bepaalde overhead en kost je dus schijf ruimte.

Jij hebt 7 verlies op 4, dat snap ik nog wel. Al vind ik 9 op 3 erg veel.

Maar het zal wel kloppen :).
 
Geplaatst door XP_PC


Jij hebt 7 verlies op 4, dat snap ik nog wel. Al vind ik 9 op 3 erg veel.

Maar het zal wel kloppen :).

is afhankelijk hoe je de schijf ingedeelt hebt FAT32 of NTFS ?
 
Nee klopt niet, je zou normaal een 36-37 gb moeten hebben. Kijk idd eens met partition magic of alles wel ingedeeld is in partities en geformatteerd is danwel bios uberhaupt zo'n grote schijf ondersteind, kun je zien bij het opstarten en in bios.

succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan