verkort nieuwsbericht weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

mark199

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2000
Berichten
266
Ik maak een website met dreamweaver MX in asp.net. Nu wil ik op de index pagina van het nieuws een deel van het nieuwsbericht weergeven en daarna een link naar het volledige nieuwsbericht.
Het nieuwsbericht is als volgt ingevoegd
<%# DsNieuws.FieldValue("Nieuwsbericht", Container) %>.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat alleen de eerste 300 karakters van het bericht worden weergegeven??
 
Programmeer technisch kan je eerst controleren of de string langer is dan 300 tekens en zo ja, deze inkorten tot 300 tekens. Dit kan met de volgende instructie:

Ik neem even deze string als voorbeeld:

string str = "Dit is een bericht";

if ( str.length > 300)
{
str = str.SubString(0,300) + "...";
}

door deze instructie wordt voor het gemak 3 puntjes aan het eind van het bericht toegevoegd zodat je kan zien dat het bericht langer is dan 300 tekens.

Overigens is dit script C#.
 
Het zal wel aan mij liggen maar het lukt me gewoon niet...

Zal ff laten zien hoe ik het gedaan heb want ik kom er niet uit

< dataset naar verbinding met database >

<script language="VB" runat="server">
Dim strVerkortNieuwsBericht as string
Dim strNew = left(strVerkortNieuwsBericht,300)
</script>

<html>
<body>
<%# strNew = Left(DsNieuws.FieldValue("Nieuwsbericht", Container),300) %>
</body>
<html>

Krijg nu als resultaat False.... Zal ongetwijfeld niet goed zijn wat ik doe maar heb geen idee hoe ik het nu wel moet doen. Hoeft niet gecontroleerd te worden of het meer dan 300 tekens is want dat is het sowieso wel. Hoop dat iemand me in ieder geval op de goede weg kan helpen.
 
Ik wil je wel helpen maar dan moet je even het hele script in een zip zetten, dan kan ik kijken waar de fout zit.
;)
 
Heb het bestandje in een tekst file bijgevoegd....
Ik hoop dat je er wat mee kan.
 
Ik ga het even bekijken en kom er vanmiddag op terug

Gr. Wernand
 
Hoi,

Ik heb al zitten kijken maar er ontbreken nog een aantal dingen.

Ik zie dat je met ConfigurationSettings de waarden uit de Web.config haalt, deze heb ik ook nodig, verder moet er ook een codebestand zijn aangezien je een Register tagprefix hebt opgenomen in het bestand. Je gebruikt de namespace DreamweeverCtrls waarin je een prefix aanmaakt naar DataSet en PageBind. De codefiles waarin deze classes zijn opgenomen heb ik ook nodig, verder heb je een verwijzing naar een cascading stylesheet, deze is minder belangrijk. Verder als ik de connection string bekijk moet er ook nog een database zijn. Dus misschien is het handig om de hele hosting waarin de applicatie staat te zippen, want anders kan ik je niet helpen ben ik bang.

Gr.
 
Ik zal al deze informatie vanavond naar je toe mailen, zit nl op dit moment op mijn werk dus heb de informatie niet hier...
 
Ik heb mijn best erop gedaan, ik zal de database niet in de bijlage stoppen, maar het bestand nieuws.aspx als nieuws.zip. Ik heb het bestand nieuws.aspx in zijn geheel opnieuw opgebouwd, en hij kort de velden die groter zijn dan 300 tekens in tot 300 tekens en plakt er de 3 punten... bij aan. Het is voor mij moeilijk omdat ik niet in de visual basic hoek zit, maar hiermee kan je wel aan de slag.
 

Bijlagen

  • nieuws.zip
    875 bytes · Weergaven: 32
Ok hartstikke bedankt... je hebt me zeker op de goede weg geholpen ik hoop dat ik het morgen of eigenlijk al vandaag :p aan het werk heb...
 
Hoi,

Er staat in het script 1 overbodige instructie namelijk:

<asp:Label Runat="server" ID="test"></asp:Label>

Deze mag je weghalen, heeft geen functie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan