cd rom start niet automatisch op

Status
Niet open voor verdere reacties.

snack

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2003
Berichten
79
als ik een cd rom in mijn speler doe start deze niet meer automatisch op (win 98, drivers, game cd's etc..) dit heeft tot nu toe altijd goed gefunctioneert wat kan ik doen om dit weer te laten functioneren???
 
Ga naar Configuratie scherm en vervolgens naar Systeem, vervolgens naar Apparaatbeheer en bekijk de eigenschappen van je CD-rom speler, kijk of automatisch afspelen aanstaat.
 
automatisch afspelen

bij eigenschappen van cd-rom staat niets vermeld over automatisch afspelen
 
automatisch afspelen

bij eigenschappen van cd-rom staat niets vermeld over automatisch afspelen
 
en bij start, deze computer, daar zie je de cdrom, rechtermuisklik,op de cdrom, eigenschappen, automatisch afspelen?
 
Geplaatst door Caspar107
Ga naar Configuratie scherm en vervolgens naar Systeem, vervolgens naar Apparaatbeheer en bekijk de eigenschappen van je CD-rom speler, kijk of automatisch afspelen aanstaat.

Bedankt voor de tip.
 
En als dat niet helpt

Autorun aan zetten

Start > Uitvoeren> regedit [enter] of OK in het register ga je naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\CDRom dubbelklik Autorun file en verander de waarde van 0 in 1. Afsluiten en opnieuw opstarten.
 
regedit

ik ben via regedit etc bij cdrom gekomen maar zie geen autorun file staan ik werk met win 98 wellicht gaat het hier anders bij? ik hoor het wel!
alvast bedankt
 
Sorry,deze is voor XP,mischien iemand ander die weet welke register sleutel het is voor '98
 
ik heb verscillende dingen geprobeerd maar het lukt niet dus helaas maar ik kom er nog wel achter (hoop ik!)
 
van winguides :

System Key: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\CDRom]
Name: Autorun
Type: REG_DWORD (DWORD Value)
Value: (0=disable, 1=enable)


Zelfde als reeds gepost en werkt op alle windows versies volgens hunnie. Ik zet hem altijd uit met tweakui. Kun je hem wellicht ook mee aan zetten .
 
autorun

nu weet ik niet wat tweakie is maar ik weer wel dat ik na system class moet aanklikken om een cd rom te zien maar daar zie ik wat gegevens staan maar in ieder geval geen autorunfile....... het begint met standdaard...
 
Re: autorun

Geplaatst door snack
nu weet ik niet wat tweakie is maar ik weer wel dat ik na system class moet aanklikken om een cd rom te zien maar daar zie ik wat gegevens staan maar in ieder geval geen autorunfile....... het begint met standdaard...

Tweak ui

is van microsoft en volgens mij kun je hem daar ook downloaden. Hier is een site

http://www.systemsmedic.com/Shareware.htm

na dwnload uitpakken en rechtermuisclick op de tweakui.inf file dan install. Dan staat hij in je control panel .

Na het woord tweakie "you totaly lost me" ?

Kijk eens op www.winguides.com voor wat meer uitleg over het register, editen , en ook belangrijk BACKUPPEN
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan