bestandstype wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nanko013

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2001
Berichten
129
Hallo,

In Windows 98 kon je heel gemakkelijk het bestandstype veranderen door met de naam van het betreffende bestand te wijzigen. Dus bv. film.avi kon je makkelijk wijzigen in een mpeg bestand: film.mpeg

Nu wil ik in XP ook een avi omzetten in een mpeg maar ik heb geen idee hoe dat in XP moet. Je kunt niet meer simpelweg de naam veranderen zoals dat in 98 wel nog kon.

Kan iemand mij vertellen hoe ik een avi kan veranderen in een mpeg in Windows XP?
 
ga naar start,instellingen,configuratiescherm,mapopties,
weergave,haal het vinkje weg bij extensies voor weergave ,
dan zie je bij de verkenner weer de extensie en nu ga je naar het bestand die je wil wijzegen druk rechtermuis knop en dan naam wijzegen
suc6
 
Heel erg bedankt voor de snelle reactie! Ik heb het geprobeerd en het werkt perfect zo!
 
dan heb ik hier nog een vraag over... per ongeluk hadden mn mp3 bestanden als bestandstype 'gecomprimeerde map'.. dat is nu veranderd, maar nog steeds worden ze niet afgespeeld, omdat die inhoud zo klein is geworden, hoe verander ik dat?
 
ga naar start,instellingen,configuratiescherm,mapopties,
weergave,haal het vinkje weg bij extensies voor weergave ,
dan zie je bij de verkenner weer de extensie en nu ga je naar het bestand die je wil wijzegen druk rechtermuis knop en dan naam wijzegen
suc6

Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem als degene die je al geholpen hebt.
Alleen ik kan instellingen niet vinden.
Ik was daarom direct doorgegaan naar configuratiescherm.
Maar daar vond ik geen mapopties.
Misschien dat u ook mij kan helpen?
Rock Angel
 
Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem als degene die je al geholpen hebt.
Alleen ik kan instellingen niet vinden.
Ik was daarom direct doorgegaan naar configuratiescherm.
Maar daar vond ik geen mapopties.
Misschien dat u ook mij kan helpen?
Rock Angel

hey,
ik had dit probleem ook maar heb de oplossing gevonden.
je opent het menu start, dan kan je helemaal vanonder een zoekopdracht intypen.
daar typ je mapopties in en dan open je het enige bestant dat je te zien krijgt.
dan ga je naar de 2de tab (weergave) en ontvink je het 7de vakje (extensies voor bekende bestandstypen verbergen)

nu zou het je moeten lukken ;)
 
Welkom Leen238,

Je reageert in een oud topic, het is niet de bedoeling oudere topics omhoog te halen, om deze reden gaat er dan ook een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan