Toetsenbord reageert niet na booten XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

James01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jun 2003
Berichten
2
Vorige week WinXP Prof geïnstalleerd. HD NTFS geformatteerd, daana op C-partitie geïnstalleerd.

Geen problemen. Ik dus blij.

.. Maar niet voor lang, want bij het booten vraagt XP om het administrator password. Ik braaf typen, maar het toetsenbord reageert niet. Muis ook niet. Vaag, maar waar. 2x gereboot. Niets.

Toen opgestart van 2e hd via Promise adapter (Win98). Was ok.

Promise gedisabled in BIOS. weer opgestart. Tijdens opstarten steeds NumLock ingedrukt om te kijken, wanneer het toetsenbord nog wel reageert. Dat is dus tot het moment dat die verticale, witte streepjes van WinXP langs de onderkant van het schermen vliegen.

Wat gebeurt er dan?? Wordt hierin de IO poorten gedefinieerd?? Verkeerde drivers, die WinXP laadt?? Ik heb geen idee.

Achtergrondinfo: Gigabyte 7VRXP mobo. BIOS laatste versie. Standaard Windows toetsenbord, Logitech wheelmouse.

Wie o wie helpt mij?!?
 
Is het een Packard Bell toevallig?
USB muis of toetsenbord?
 
Legacy uitzetten is de oplossing!

Hieperdepiep ****a! ik ben een stap verder.
In de BIOS USB-support aan, maar legacy support voor keyboard/mouse uit. Nu ziet XP mijn PS/2 muis+toetsenbord wel! Ik ben weer blij voorlopig, want internetten is er even niet bij. Komt door mijn TRUST USB modem. Maar daar heb ik nog geen WinXP drivers voor, dus eerst dat proberen....

Inmiddels drivers gedownload en alles werkt weer!!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan