Computer gaat zomaar in Sleep mode

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert14

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2002
Berichten
8
Hallo,

mijn nieuwe computer gaat steeds in de slaapstand! Het maakt niet uit waar hij mee bezig is....MSN'en of een briefje typen, het gebeurt altijd na enige tijd. In Energiebeheer staan alle opties uit! Het valt me trouwens op dat bij het opstarten van de computer de monitor aangeeft (Philips 150S4): Attention - Entering sleep mode....ik weet het zelf niet meer, ik heb al in het BIOS gekeken en Systeemherstel gebruikt enz. maar niets hielp. Oh ja als de computer dan in slaapstand gaat, dan doet ie niets meer...de ventilatoren gaan uit en er brandt slechts een lampje aan de voorkant. Dan moet ik eerst de aan-knop een paar seconden indrukken voordat de PC echt uit is.

Mijn systeem:

Moederbord: AOpen AK77-8XN (BIOS versie 27 februari)
Processor: AMD Athlon XP 2000+
Geheugen: 1 GB DDR RAM
Videokaart: GeForce 4 MX440-SE 128 MB

Groetjes, Robert :(
 
Heb je in configuratiescherm -> energiebeheer al de tabbladen langsgelopen of daar geen vreemde dingen aangevinkt zijn.
 
Help me!

Weet niemand wat er aan de hand kan zijn?????
Nog iets, hij gaat altijd uit als hij iets aan het downloaden is, en als hij druk bezig is!!!!
Kan iemand mij helpen??????????????
Groetjes Robert
 
welk OS draai je?

ow, laat maar. XP

Heb je SP1 geïnstalleerd?
 
Niet om flauw te doen, maar heb je de energieprogramma's uit gezet?
Het is mij ook eens overkomen.
Opnieuw opstarten en dan nog eens kijken.

Mvg Sigma
 
Ja, SP1 is geinstalleerd, en alle nieuwe updates van Microsoft ook. Ik heb al een keer Systeemherstel geprobeerd, maar dat hielp ook niet! En sigma, wat bedoel je met de energieprogramma's?
 
Je energie spaarprogramma's in het configuratiescherm kun je ze vinden en daar alles uitzetten, opnieuw opstarten en dan eens kijken of het werkt.

Mvg Sigma
 
Slaapstand ook uitgevinkt in:Start>Configuratiescherm>Energiebeheer>Slaapstand>Slaapstand inschakelen?
Als deze staat uitgevinkt zou je geen last meer hebben van de slaapstand! Anders zou ik gaan denken aan de Stand-By mode. Als pc in deze mode gaat, blijft er een ledje branden.
 
In Energiebeheer staan alle opties uit!

Lijkt me dan dat alles uit staat :).

Heel misschien tabblad slaapstand vergeten, maar als de opties op het 1e tabblad uitstaan kan die het ook niet automatisch doen.
 
Waarom start het systeem dan iedere keer op in de slaapstand XP_PC ??
 
Ja, dat weet ik ook niet:D.

;)

Het lijkt mij alleen dat het niet door die config.scherm optie komt.
Ik denk eerder door een programma.
<hr>
Heb je al eens gescand op Spyware? Misschien moeten we een HIJACK log van jou bekijken, kunnen we (pieter arntz en andere dan, ben ik nog niet zo goed in :)) er verdachtte programma's uitvissen.
 
Scannen op spyware gaat niet, bij het installatieprogramma van dat soort programma's (bijv. Ad-aware 6) gaat de computer weer in slaapstand....en dan wordt ie niet meer wakker. Maargoed, ik heb de computer nu naar de reparateur gebracht, toch bedankt voor jullie reacties!
 
Allerlei tests

Hallo,

Probeer de volgende dingen eens.

probeer via je CTRL-ALT-DEL in het taakbeheer eens te kijken welke processen er draaien. Indien er bijvoorbeeld een process save.exe ergens instaat verwijder dat dan maar.

verwijder het programma savenow dan ook via configuratiescherm --> Software en dat savenow of Save ter verwijderen.

**************

Probeer ook hetvolgende:

Misschien dom, maar zijn alle stopcontacten goed aangesloten. Misschien werk de computer op batterijen.

Kijk toch maar eens alles goed na.

************

Heb je gebruikersprofielen? dwz: log je aan met een userid en paswoord? Indien wel, probeer eens met een andere gebruikersnaam en passwoord aan te loggen en zie dan eens of je het probleem nog hebt.

************

Ga ook eens naar de eigenschappen van je scherm kijken. Rechtermuisklik op je bureaublad, --> eigenschappen --> schermbeveiliging: zet je schermbeveiliging eens uit.

Ook bij bureaublad, zet eens je achtergrond uit. Uninstalleer Kazaa en installeer KAZAA-Lite.

Indien dit niet werkt en je hebt geen virusscanner, dan zou ik toch overwegen om je computer eens zeer goed te laten checken en eventueel een goede virusscanner te installeren.

by the way, wanneer je kazaa of kazaa-lite installeerd, word het programma save of savenow automatisch meegeinstalleerd, maar je kan het wel achteraf terug verwijderen via configuratiescherm --> software.

***********

Indien dit alles niet werkt, dan moet je dat maar op het forum zetten, ik weet nog wel enkele truks om dat probleem op te lossen, maar ik moet ze zelf eerst eens nakijken

********

Ps: kijk ook eens of het niets te maken heeft met je verbinding met het internet, of met bepaalde instellingen van processen die onderaan rechts ingeladen worden bij het opstarten van je computer.

Groeten,
Meatman
 
Er kan iets verkeerd zijn bij je opstartinstellingen, als eens gekeken met msconfig?
 
Misschien ene rare vraag maar gebruik je deze pc nu nog steeds ? (9 jaar later)
 
Ja het is een rare vraag en het is ook niet toegestaan om na 9 jaar een topic omhoog te kicken. Graag oude topics met rust laten. Dit is niet de eerste keer, dat het is aangegeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan