Netwerk leverancier

Status
Niet open voor verdere reacties.

knackje

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2002
Hallo, Ik heb een tiscali adsl abonoment via het netwerk van Baby xl.

Vorig jaar had ik problemen met mijn adsl aansluiting via Hcc net met Kpn als netwerk leverancier. Ik heb hier nooit gebruik van kunnen maken omdat de centrale te ver van ons huis afgelegen was.

NU heb ik dus een tiscali adsl abonoment via het netwerk van Baby xl en alles is rond ik heb de modem een week geleden ontvangen en krijg morgen mijn account gegevens.

Wilde echter net de moderm instaleren maar krijg het niet goed gedaan. Alle aansluitingen zijn zeker weten goed.

Kan het zo zijn dat door dat wij geen adsl kunnen krijgen door dat die centrale te ver is. Dat vind ik echter raar wat we maken nu toch gebruik via het netwerk van baby xl en hebben dus niks meer met kpn te maken. Alleen dan wel het telefoon verkeer natuurlijk

Kan iemand mij dit uitleggen hoe het nou zit?

knackje

Zo te zien is mijn vraag te ingewikkeld. Laat ik hem dan ff anders stellen.

Heeft babyxl aparte centrales of maakt deze maatscheppij van de zelfde centrales gebruik als kpn.

De draden in de grond van wie zijn die eigenlijk, als die van kpn zijn huurt babyxl deze van hun ofzo

Hoe zit dat allemaal? Hoop dat mijn vraag nu duidelijker is.

Knackje

p.s

alvast bedankt

Babyxl maakt van dezelfde centrales gebruik als KPN. Als jij een abbo hebt bij Tiscali kan je ervan uitgaan dat de afstand geen probleem is. Het kan zijn dat babyxl wat verder gaat dan KPN qua afstanden.

Als Baby xl aan jou heeft verteld dat het mogelijk is om bij jou ADSL te krijgen.

Dan is mijn mening dat het MOET kunnen en dat verhaal van dat de afstand van de centrale te ver staat kan dan niet aangezien al van te voren bekent is tot hoever ze ongeveer kunnen gaan. En ik weet dat kpn daar ook altijd een redelijke bufferzone neemt (ik bedoel een grijs gebied waar het theoretisch gezien misschien net mogelijk is maar ze het om problemen te voorkomen toch maar niet doen)

Als het helemaal niet wil zou je misschien een installateur moeten laten komen (let wel dit kost natuurlijk geld als hij tenminste de verbinding tot stand kan krijgen).

De groeten,
Mark

Nou heb gebeld met tiscalli, en ik heb het antwoord.

Babyxl maakt gebruik van een andere techniek als Kpn. Daardoor heeft babyxl een veel groter bereik dan Kpn. Dus nu vallen we wel in de goede zone. Gelukkig maar, het internet doet het trouwens prima

knackje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan