Patition Magic 8.0 op Win 2003 Server ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubie-The-Sysop

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2003
Berichten
240
Hallo,

Mischien in de verkeerde sectie. Maar dan moet er ff een mod worden opgeroepen.

Ik ben me HDD verdelen in patitie's en daarvoor was de bedoeling om Patition Magic 8.0 te gebruiken. Maar bij het instaleren krijg ik een melding ( zie bijlage )

Maar hoe kan ik het dan instaleren ??
 
Acronis PartitionExpert
 
Laatst bewerkt:
Nou laat die bijlage maar het werkt niet egt mee :evil:

Maar in ieder geval ik krijg een melding dat ie het niet kan instaleren omdat ik ...en dan noemt ie een paar besturingsstystemen.... daarvan 1 van en dus niet kan instaleren.

Maar ik wil het tog instaleren. Hoe kan ik het instaleren ?
 
Geplaatst door XBOX
Acronis PartitionExpert

:confused: Bedoel je dat ik dat moet instaleren om patities te maken. Dat wil ik niet. Ik wil gewoon met Patition Magic patitie's maken. Dus hoe kan ik het instaleren ???
 
Geplaatst door Rubie-The-Sysop
Nou laat die bijlage maar het werkt niet egt mee :evil:

Maar in ieder geval ik krijg een melding dat ie het niet kan instaleren omdat ik ...en dan noemt ie een paar besturingsstystemen.... daarvan 1 van en dus niet kan instaleren.

Maar ik wil het tog instaleren. Hoe kan ik het instaleren ?
Probeer eens een iets exactere foutmelding te geven. Wat je nu zegt is even informatie als "hij doet het niet, en dat komt omdat 'ie kapot is"
:D.

;).
 
http://www.powerquest.com/partitionmagic/pmdetails.cfm

PARTITION MAGIC SUPPORTS THE FOLLOWING OS PLATFORMS:

Windows XP Professional/Home
Windows 95b-98SE
Windows Me
Windows 2000 Professional
NT 4.0 workstation (SP6a)


Je kan PM bootdisks aanmaken op een andere pc en daarvan booten. Maar of het veilig is om PM8 op win2k3 partities los te laten weet ik niet, je hebt kans dat ze het NTFS systeem weer net ietsje aangepast hebben.
 
Geplaatst door nteusink
http://www.powerquest.com/partitionmagic/pmdetails.cfm

PARTITION MAGIC SUPPORTS THE FOLLOWING OS PLATFORMS:

Windows XP Professional/Home
Windows 95b-98SE
Windows Me
Windows 2000 Professional
NT 4.0 workstation (SP6a)


Je kan PM bootdisks aanmaken op een andere pc en daarvan booten. Maar of het veilig is om PM8 op win2k3 partities los te laten weet ik niet, je hebt kans dat ze het NTFS systeem weer net ietsje aangepast hebben.

Win 2003 heeft volgens mij een nieuwe bestandssysteem dan NTFS.
 
Tja maar welke versie van NTFS... Windows XP gebruikt bijvoorbeeld 3.1 en op deze site staat daar dit over:


http://www.winsupersite.com/faq/whistler.asp
Incidentally, Windows XP includes NTFS version 3.1, which is newer than the version used in Windows 2000. This means that Windows 2000-era disk utilities--such as Diskeeper and Partition Magic 6--should not be used with Windows XP. If you want to use either of these applications, be sure you're using the latest, Windows XP-compatible version.

als win2k3 weer een nieuwere NTFS versie gebruikt heb je kans op dataverlies als je PM8 op je 2k3 partities gebruikt. ik zou dus sowieso eerst belangrijke bestanden backuppen.

acronis partitionexpert ondersteunt inderdaad wel win2k3, dit is ook een erg fijn programma en is als beste getest onlangs door C'T Magazine. (dus beter dan PM8)
 
Geplaatst door nteusink
als win2k3 weer een nieuwere NTFS versie gebruikt heb je kans op dataverlies als je PM8 op je 2k3 partities gebruikt. ik zou dus sowieso eerst belangrijke bestanden backuppen.

Ik waag het gewoon. Er zit tog maar heel weinig sofware of.

Maar hoe kan ik het dan instaleren ? Want je zei al:

Geplaatst door nteusink
[]BJe kan PM bootdisks aanmaken op een andere pc en daarvan booten. Maar of het veilig is om PM8 op win2k3 partities los te laten weet ik niet, je hebt kans dat ze het NTFS systeem weer net ietsje aangepast hebben./B]
 
Als je het toch wilt proberen installeer je PM8 even op een computer waarop een OS staat dat wel ondersteunt wordt. Vanuit daar maak je een set van 2 rescue disks aan en daar boot je van. Dan heb je de dos versie van Partition Magic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan