Breedband aansluiting delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

martien

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2001
Berichten
199
Ik heb een tweede PC erbij en wil met deze ook breedband internetten. Mijn eigen PC draait op XP en de tweede draait op W98 SE. Geeft dit eventueel problemen? Wat heb ik nodig om (goedkoop) mijn internet verbinding te delen?

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Martien
 
Je zal een netwerkje moeten maken. Goedkoop is een crosscable tussen twee (niet gebruikte) netwerkkaarten. Dat heeft wel als nadeel dat de ene PC altijd aan moet staan wil de andere verbinding kunnen hebben.
 
ik heb ook een pc met windows 98 SE en andere met XP, en ik deel breedband internet verbindin tussen die twee pc met een cable router van SITECOM. Elke pc moet verbonden worden met een cross kabel met router.
Dat heb ik allemaal gekocht ongeveer jaar geledenvoor € 109 en het werkt perfekt.
voordelen zijn ;Eerste pc (of hoofd pc hoe je dat wil noemen) hoeft niet altijd aanstaan.en je verliest niet aan de snelheid van je internet verbinding.

veel succes verder
 
internet op tweede comp

gewoon een isdn splitser er tussen en doortrekken en je kunt op comp een of twee internetten wel comp een uitzetten als je de tweede installeerd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan