pc te warm, loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

ookso

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2002
Berichten
24
mijn computer lijkt te warm te worden, wanneer ik een poosje(lees mx 5 minuten) een spel speel, stopt hij ermee, het beeld bevriest en er gebeurt verder helemaal niets.
ik heb het programmaatje speedfan lopen en die geeft bij de bovenste temperatuur maximaal 57 C aan, dan stopt alles.
Mijn systeem is een Asus A7N266-C, AMD Athlon 2000+,
256 Mb DDR, nVidia Geforce4 64 Mb, HD 80 Gb.
Boven in de achterkant heb ik ooit al een fan ingebouwd, die lucht uitblaast, was eenn poosje voldoende, nu niet meer.
Wie kan mij helpen om het probleem op te lossen? Spelen van een spel kan ik niet meer.
 
betere/nieuwe cooler misschien een id??
 
Jah, wat voor andere coolers ken jij nog meer die ook iets met een computer te maken hebben :8-0:
 
Koeling in de voeding, koeling op de videokaart enz
 
ohw oke, zag ik ff over het hoofd, thnx Mario
 
Geplaatst door ookso

Boven in de achterkant heb ik ooit al een fan ingebouwd, die lucht uitblaast, was eenn poosje voldoende, nu niet meer.

Hoelang is dat geleden?
Het kan zijn dat je je kast gewoon eens schoon moet maken van binnen. Stof houdt warmte vast..

Met 57 graden hoeft een amd echt niet vast te lopen. Kijk in je bios of je computer is beveiligd tegen oververhitting. Zoja, op welke temperatuur is dat?

Kijk ook eens of alle fan's nog draaien. En een extra fan aan de voorzijde die koele lucht in je kast zuigt zou ook niet verkeerd zijn
 
in de BIOS is de is een bescherming tegen oververhitting, kan ik echter niet aanpassen, alleen aan/uit.
Ik heb ong 4 maanden geleden een Fan aan de achterzijde ingebouwd die lucht uitblaast, toen was alles okee. Sinds ruim een week geleden heb ik mijn harde schijf geformatteerd en daarna is het probleem begonnen.
 
En op welke temperatuur staat hij beveiligd in je bios?

Zou toch eens goed nadenken over het van binnen schoonmaken van je computer.
Dit doe je door met de stofzuiger, (wel een plastic hulpstuk gebruiken!!) op de laagste stand even voorzichtig door je kast heen te gaan..

Raak geen onderdelen aan, zeker niet met je stofzuigerstang (staal/alluminum)
 
57 graden is idd geen probleem

Probeer eens een game te spelen met je kast open.
 
mijn Bios geeft een beveiliging van de temp aan bij 52 C, kan ik dit veranderen? en zo ja is dat veilig?

het weekend zal ik de kast eens opengooien en alles schoonmaken, een extra fan voorin bouwen, kijken wat het oplevert.
 
Deze kan je rustig op 65 graden zetten bij de bios instelling.

groet speedtouch
 
Geplaatst door ookso
mijn Bios geeft een beveiliging van de temp aan bij 52 C, kan ik dit veranderen? en zo ja is dat veilig?
Dat is veel te laag. AMD's draaien probleemloos op 70 graden. Ik zou hem daar maar eens op zetten. Je CPU komt trouwens pas in de gevarenzone bij 85-90 graden...

hierbij heb je dus meteen de oorzaak van de vastlopers gevonden...
 
Geplaatst door ookso
in de BIOS is de is een bescherming tegen oververhitting, kan ik echter niet aanpassen, alleen aan/uit.

@ookso

Vertel even wat voor bios je hebt, Wellicht dat we je dan kunnen helpen met welke setting je je temperatuur kan veranderen.

Volgens bij staat dit bij mij bij pc health, in ieder geval in die trant..
Anders gewoon even een beetje lopen neuzen in je bios. Maar nogmaals als je iets verandert, schrijf het even op, welke setting je verandert. Kan een hoop problemen voorkomen.
 
mijn Bios: staan 2 zaken bij het opstarten:
ASUS A7N266-C ACPI BIOS rev 1001.E
Award medallion BIOS v.6.0

Ik heb de kast open gemaakt, zat idd veel stof in. Alles schoongemaakt en draait goed, alleen werd de GForce erg warm. Hier een koeler op gezet en werkt nu prima. temp blijft mooi laag.
Ben nog wel benieuwd of en hoe ik de temp zou kunnen veranderen.

Ander probleem nu is dat ik de DVD-rom en CDRW kwijt ben. Heb enkel en alleen de videokaart eruit gehaald en er weer in gestopt. Bij het opstarten wordt aangegeven dat en geen meer is. [none] staat er.

Heeft iemand een idee hoe de computer ze weer kan vinden?
 
cd-spelers weer gevonden, losgekoppeld van moederbord, opnieuw opgestart, uitgezet, weer aangesloten en ze werken weer.
 
Geplaatst door ookso
Heeft iemand een idee hoe de computer ze weer kan vinden?
ik denk door de kabel weer in het moederbord te duwen. Vermoedelijk is die losgeraakt bij het plaatsen/verwijderen van je videokaart.
[edit]
ik zie dat je dit zelf al bedacht had
[/edit]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan