schijf A ( diskette station) is niet bereikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweetsugarbaby

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
865
Ik wilde rescue diskettes maken van mijn NAV 2003...
Ik kreeg echter tekens de mededeling, dat het niet gelukt was:-((

Na van alles geprobeerd te hebben, heb ik ontdekt, dat schijf A niet bereikbaar is... Hoe kan ik dat veranderen???

groeten...
 
Ik heb, volgens mijn weten, maar een A-schijf, en dat is mijn diskette station...blijkbaar leest de pc mijn diskettes dus niet... denk ik...
 
Ik zeg het anders.

Elke diskette? Kan je er überhaubt nog wel een lezen? Zoniet is je station waarschijnlijk kapot.
 
Lees dit eens, gaat volgens mij om hetzelfde.

"If you start the Rescue Disk Wizard from the Norton AntiVirus main window, temporarily disable Auto-Protect while you are creating the Rescue Disk set."
 
Gezina, ik het NAV auto-protect uitgezet voordat ik de rescue discettes wilde maken...

XP=PC: Het is vreemd, ik heb oude discettes, zelfs van 1996, die kan ik wel lezen..een diskette van 2001 kan ik niet lezen.. verder heb ik eigenlijk geen diskettes, gebruik ze sinds jaren al niet meer...
Als ik de diskette van 2001 erin doe, krijg ik de mededeling:
A:\ is not accessable..het systeem kan niet van het opgegeven apparaat lezen...

Ik heb ook al bij het maken van de rescue diskettes de optie : "niet formateren" gebruikt.. hielp ook niet.. ook een ander merk discette gebruikt, n.l. Sony.. hielp ook niet.. :-(((
 
Vreemd, als die diskettes uit '96 het wel doen zou ik gewoon een doosje met diskettes kopen, is nooit weg, waarschijnlijk zijn die anderen toch corrupt, heb ik ook wel eens gehad, waren trouwens gloednieuw...ook nieuwe cd's zijn wel eens gewoon niet 'goed.' (of leen ff een diskette van iemand en kijken of je daar een bestandje op kan zetten, dit om uit te sluiten dat je diskette-station niet stuk is)
 
:-((( Ik had net 30 nieuwe Sony diskettes gekocht..
Maar ok, zal ik proberen, bedankt Gezina
 
Ik heb een progje op een van de nieuwe Sony diskettes gezet.. alles werkt perfect!!!...vreemd...
 
Geplaatst door sweetsugarbaby
Ik heb een progje op een van de nieuwe Sony diskettes gezet.. alles werkt perfect!!!...vreemd...

Ace!...en echt, ik heb al diverse keren meegemaakt dat nieuwe diskettes en cd's soms corrupt zijn! (maar wel formateer ik de diskettes altijd, ook al zijn ze dat al)
 
Geplaatst door sweetsugarbaby
Ik heb nog nooit nieuwe diskettes geformatteerd.
Hoe doe ik dat???
Diskette erin, je gaat naar deze computer, rechtermuisklik op je diskettestation (a: in dit geval) en dan de optie diskette formatteren, nou weet ik niet of dit in w98 ook gaat(ben al zo xp gewend), maar zo niet werkt altijd het volgende, start in dos op en typ a: format.
Om het maar effe heel simpel te doen.
 
Ook met het maken van die Resue disks vraagt Norton of de diskette geformatteerd mag worden cq overschreven.
 
Geplaatst door BBKiller4Life

Bedankt, ik heb momenteel geen w98 meer installed, dus bedankt voor het effe te checken.
Ik ook niet, maar wel Windows NT. En die lijkt er erg op.
:thumb:.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan