Einde Netscape

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Berichten
796
Na ontslag 50 werknemers: 'Netscape is dood'

Donderdag, 17 juli 2003 - Het einde van Netscape is in zicht, nu eigenaar America Online (AOL) vijftig werknemers heeft ontslagen.

Door Maarten Reijnders


Dat zeggen analisten. "Het lijkt erop dat AOL de handdoek in de ring gooit", zegt Geoff Johnston van StatMarket bijvoorbeeld. "Ik denk dat er geen nieuwe versie van Netscape meer komt."

Een van de ontslagen werknemers gaat nog een stap verder. Hij schrijft op zijn weblog : "Mensen, het is voorbij. Netscape is dood."

Volgens AOL betreft het aantal ontslagen 'minder dan 10 procent' van het totaal aantal Netscape-werknemers. De ontslagen vallen echter wel bij de ontwikkelafdeling. "Ik denk dat er na de ontslagen niemand meer werkt aan de Netscape-browser", aldus een anonieme insider tegenover de IDG News Service.

Als een grote verrassing komt het 'einde' van Netscape niet. De browser leidt al jaren een kwakkelend bestaan. De browseroorlog met Internet Explorer van Microsoft verloor Netscape al jaren geleden.

In de beginjaren van het web was Netscape verreweg de populairste browser. Inmiddels wordt de markt gedomineerd door Internet Explorer dat in juni van dit jaar een marktaandeel van 94 procent had.
-----------------------------------------------------------------------------
Bron: WebWereld
 
Zonde, heb altijd met veel plezier met Netscape gewerkt toen ik net begon met surfen op het internet.

Benieuwd of het daadwerkelijk ophoud met Netscape. (Zal het morgen nog eens installeren om te zien of het nog steeds zo goed werkt als 'vroeger').
 
Is ook wel jammer maar na de allereerste heel prettige versies, Netscape Gold heb ik nog, vond ik de gebruikers-vriendelijkheid minden worden, alleen al die onmogelijke bookmarks...toen overgestapt naar IE 4.0 en dan blijf je toch hangen (soms letterlijk maar dat is een ander verhaal) op die browser van M$ qua OS-onderdeel...R.I.P. Netscape. :confused:
 
Zie ook dit.

Netscape gebruikte Mozilla als motor, dus ik vind het niet zo erg dat Mozilla zich nu gaat richten op de eindgebruiker i.p.v. alleen de ontwikkelaars, nu Netscape overleden is.

Mozilla had altijd al meer te bieden, het pakket heeft een browser, html editor, chat, nieuwsgroepen en een email programma.
 
Heb ook vele jaren, met plezier met netscape gewerkt.
En zelfs beta tester geweest.
Maar na Netscape Communicator, ging het naar mijn mening snel bergafwaarts. Heb toen ook mijn beta tester account opgezegt.
Enkele jaren met Internet Explorer, gewerkt tot de popups de kop op staken.
Ben alweer zo´n 3 jaar een vervend gebruiker van Netcaptor.

Groetjes Erik Rothuis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan