Enter The Matrix, een spel gebaseerd op een film... we kennen de vooroordelen, hoe zit het met dit spel?
Allereerst wil zeggen dat het spel niet alleen staat. Wil je het spel goed "beleven", dan moet je ten eerste The Matrix hebben gezien, verder is het zeer aan te raden "The Animatrix" te kijken ook Matrix Reloaded is zeer belangrijk om gezien te hebben.
Waarom? Dat leg ik nu uit:
Het verhaal
Het spel speelt zich af tussen the Matrix en Matrix: Reloaded, maar na The Animatrix. Je speelt niet met Neo of met Trinity, maar een paar anderen die je kent uit Reloaded: Niobe en Ghost. Aan het einde van The Animatrix zie je hoe de noodlijdende crew van de Osiris een pakje dropt in een brievenbus in de Matrix, nadat ze gezien hadden waar al die sentinels mee bezig waren: een gat graven in de aarde, om Zion te vernietigen. In het spel ga je naar het postkantoor om dit pakje op te halen. Helaas hebben de agents dat ook ontdekt, en in no-time sta je oog in oog met Mr. Smith.
De missie's die je doet hangen samen met de film, zo zie je in Reloaded dat de energie uitvalt in een stad zodat Neo een gebouw binnenkan. Jouw taak is nu om de kernreactor op te blazen. Deze missie's zijn allemaal verbonden met geacteerde tussenfilmpjes, die voor de echte Matrix-fan een juweeltje voor het oog zijn.
Isn't that worth fighting for?
Zodra je het spel opstart krijg je gelijk de sfeer te pakken. Zelfs het menu is mooi in beeld gebracht. Helaas slaat de teleurstelling snel toe nadat je een nieuw spel bent begonnen. De camera doet niet wat hij moet doen, en alle oogverblindende (dat wel) moves zijn met button bashen (achter elkaar op dezelfde knop drukken) erg makkelijk uit te voeren. Het eerste uur dat je het spel speelt let je niet op de nadelen: de vervelende camera, de "domme" tegenstanders, de storende bugs. Je maakt flik-flakken terwijl je een FBI agent z'n ballen in z'n strot trapt en tegelijkertijd een andere gast neerknalt (bij wijze van spreken). De focus optie is super-cool en je kan de meest onmogelijk moves uitvoeren terwijl je alle kogels weet te ontwijken.
Jammer dat de graphics middelmatig zijn, want het kon nog ietsje beter. Zoals Morpheus zei: "Isn't that worth fighting for, isn't that worth dying for", nou mijn antwoord is: NEE!
Why didn't I take the blue pill?
De levels zitten een beetje rammelig in elkaar, en je zal steeds vaker in dezelfde gebieden komen. De race en vlieg spelletjes zijn ook niet echt adrelanine-gevend, en zullen ronduit saai genoemd kunnen worden.
De muziek daarentegen is wel zeer goed, het is de originele muziek uit de film, en achtervolgingen van Smiths worden met high-tempo beats veel sfeervoller.
Maar na een uur gespeeld te hebben denk je: why didn't I take the blue pill?
Hacken
Een leuke optie uit het menu is "hack", waarin je met de klassieke MSDOS codes de matrix kan hacken en zo "exclusive footage" kan unlocken dat echt de moeite waard is. Geheime filmpjes, chatten met Trinity, muziek, foto's ga zo maar door. Een originele toevoeging aan het spel!
Conclusie
De vechtscenes zijn onverslaanbaar, ze zien er zeer cool uit. Helaas is de gameplay verder het principe van deurtje in-deurtje uit, en zal er weinig aan gedaan worden om het spel replay waarde te geven. Het hack gedeelte is daarentegen wel leuk, alleen maakt helaas geen deel uit van het "echte" spel. Het is een spel om een dagje te huren om het vervolgens nooit meer te spelen.
Cijfers & specs
Gameplay: 6
Graphics : 7
Geluid : 8
Eindcijfer : 7
Minimum specificaties:
800Mhz,
128MB RAM
32MB Videokaart (met dank aan muurhond)
Website van de game: klik
Laatst aangepast door computernerd : 28 juni 2004 om 17:10
Sousa kanashimi wo yasashi sa ni
Turn your sadness into happiness
De minimale systeemeisen zijn een Pentium 3 800Mhz, 128MB RAM en een videokaart met 32MB
Staat ook hier:
http://www.atarisupport.com/faq/ente..._pc.asp#sysreq
Ik ga morgen op vakantie, dus ik had geen tijd om het op te zoeken, veel dank Muurhond!
Ik weet niet welke game jij hebt, maar het is chatten met Trinity hoor![]()
Core
Geplaatst door Imhotep
Ik weet niet welke game jij hebt, maar het is chatten met Trinity hoor![]()
Slordigheidsfoutje
![]()