Partitie aanmaken gaat niet lekker....??

Status
Niet open voor verdere reacties.

caren

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2001
Berichten
65
Goedemorgen,

Van de zaak heb ik een Compaq EVO PC gekregen met hierop pre installed WinnXP Pro Eng/NL, zelf heb ik de keuze Engels gekozen dus had ik WinXP Pro engels op mijn systeem staan.
Nu wilde ik mijn hd van 40 gb partioneren naar C en D. Op mijn C-schijf wil ik enkel XP hebben staan en op D mijn data, mp3-tjes etc.
Ik was bezig via Partion Magic 7 met het resizen van de C-schijf en ik had ook ondertussen een d partitie aangemaakt, ik was nog een beetje aan het resizen en opeens ging mijn systeem herstarten???....
Ik kwam mijn systeem niet meer in. Steeds een foutmelding en verder kwam ik niet.
Voor mijn andere pc maakte ik altijd gebruik van een opstart cd omdat me diskette station daarop niet lekker werkt. Dus ik die opstart cd erin gedaan, en me C-schijft geformatteerd dit ging allemaal ok. Toen werden de system files gekopierd en hier ging het continu fout de ene dll na de andere dll kon niet worden weggeschreven??...De setup gaf aan dan alles voor 100% was voltooid. Dus herstarten en jahoor ik kwam me systeem niet in, kreeg gelijk een Bluescreen, zwaar irritant.

Van Compaq waren er diverse cd's meegeleverd waaronder Compaq Restore Plus CD, dus deze uitgevoerd en hierna de meegeleverde Operation System CD Nederlands erin gedaan, en na deze setup gevolgd te hebben kan ik eindelijk me systeem weer in.
Nu heb ik dus Windows XP Professional Nederlands geïnstalleerd en wederom 1 partitie.
Nu wil ik de Engelse versie opnieuw gaan installeren en ik wil dan ook een C-partitie en een D-partitie creeren, maar hoe kan ik dat nu het beste aanpakken??

Ik hoorde van collega's dat dat niet kan met Partion Magic 7 onder WinXP met een pre installed versie. Klopt dit? Iemand een idee hoe ik het nu het beste kan gaan aanpakken??

Het is een heel verhaal en ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

GrZ,
Caren

ps ik weet niet of ik het onder de juiste topic heb geplaats mocht het dus fout zijn hoor ik het graag.
 
De herinstallatie ging fout omdat de partities niet goed gedefinieerd waren. Partition Magic 8 werkt wel met XP of gebruik Ranish (gratis).
 
Hai,

Bedankt, ik zal het vanavond met Ranish proberen en mocht dit niet lukken dan met Partion Magic 8.

GrZ,
Caren

ps ik laat weten hoe het afgelopen is....
 
Ik zal altijd iedereen aanraden om met Partition Magic eerst een stel Opstart Diskettes aan te maken, zodat je wijzigingen onder DOS kunt maken. Dat klinkt misschien ingewikkeld, maar je krijgt vrijwel net zo'n scherm van PM als in Windows, dus dat is niks moeilijker.
Overigens is Ranish wel héél andere koek dan Partition Magic. En voor iemand die niet zeer bedreven is in het partitioneren ook niet echt aan te bevelen boven PM.
En tot slot: waarom niet de installatie CDROM van WinXP gebruiken om te partitioneren? Daarmee kun je heel eenvoudig een partitie aanmaken die kleiner is dan de je nu hebt. En de rest kun je later in Schijfbeheer aanmaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan