zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

saab

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2002
Berichten
135
Hallo,
Ik heb een nieuwe harde schijf geinstalleerd (maxtor 80gb) Deze heb ik samen met mijn brander op de ide-2 gezet. Waarbij de schijf als master en de brander als slave.
Nu worden ze beiden in de hardwaredevice "gezien" maar niet onder mijn computer. Ik kan er dus niets mee. De brander wordt in Nero wel herkend en ook in de hardwaredevice maar ook niet onder " mijn computer ".
Wat doe ik fout??
 
Jumpertjes staan neem ik aan goed?
Heb je de hardeschijf gepartitioneerd en geformateerd?
 
Kan ik em formateren ondanks dat ik em niet zie en er niet bij kan? De jumpers staan wel goed.
 
Ik ga er vanuit dat je nog een hardeschijf in je pc hebt?
Partitioneren en formateren kan je met Fdisk doen.
(staat op een Win98 opstartfloppy)
Als je inderdaad nog een hardeschijf hebt, let er goed op dat je in Fdisk de goede schijf kiest!!!
Anders ben je alle data kwijt.
Kijk hier voor duidelijke uitleg Formateren en Fdisk.
http://go.to/wintips
Heb je trouwens naast Nero nog andere brandprogramma's?

PS wordt de schijf wel volledig door het Bios herkend tijdens het opstarten?
 
Ik heb alleen nero op de pc.
Hoe kom ik aan Fdisk-diskette (win 98) als ik XP heb?
 
Geplaatst door saab

Hoe kom ik aan Fdisk-diskette (win 98) als ik XP heb?
www.bootdisk.com of op de link die ik eerder opgaf.(Ultimate bootdisk vind je onder download sectie)
Lees die link ook eerst goed door voordat je aan Fdisk begint!!!

Kijk eens of het helpt om Nero eraf te halen, dan kijken of alles wel herkend wordt.
Daarna Nero weer installeren.
 
Bedankt voor je hulp zover Crash,
Ik heb mijn nieuwe harde schijf geinstalleerd met behulp van de WinXP-cd. Een Ntfs schijf schijn je niet met een opstartdisk te kunnen starten.

Nu heb ik echter het volgende. Ik zet de schijven op master en de dvd en brander op slave, aan iedere schijf koppel ik dus de respectievelijk de dvd en brander.
In de bios wordt alles gezien maar op " mijn computer " alleen degene welke ik aan de oude schijf koppel.
Wat doe ik verkeerd?
 
Graag gedaan.

Kan je wat meer gegevens over je pc geven?
(o.a. moederbord)
 
Moederbord: Asus P4PE
dvd speler Pioneer
Brander Aopen
 
Mensen....Het is opgelost! Nieuwe driver geinstalleerd en alles werkt zoals het moet.

Bedankt voor de hulp!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan