hoe werkt irc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
2.170
Ik luister zaterdag 's nachts graag naar de radio. Nou geeft men daar ook altijd een IRCkanaal door, waarmee je lopende de uitzending mee kunt chatten. Ik heb eea al op IRC sites nagezocht, maar er zijn zoveel programma's te downen dat ik niet weet wat te doen.
Wie geeft me vlug wat tips?
 
In de C't van deze maand staat een zeer uitgebreide uitleg. Probeer dat blad ergens te lenen..
 
Computerblad, zie link in handtekening (korting)
 
Geplaatst door testje
hier wat info en een programma om te downloaden:

http://www.mirc.co.uk/translations/dutch.html

Als je meewilt chatten bij AVRO Nachtdienst moet je inloggen op:

Netwerk: IrcNet

Server : irc.rekka.net

Kanaal : nachtdienst

(doe ik zelf ook altijd) :)

Vlak voor ik je bericht ontving was ik al wat verder gegaan. Ik zit nu op ee nof andere dutchserver ( ik heb Dutch Mirc geinstalleerd) op een kanaal over ADHD. En daar word ik nogal druk van. Hoe kom ik op andere kanalen (waar vul ik dat in) en hoe kan ik zien wat dat voor kanalan zijn? Ik lees ergens iets over een \list commando, maar kom niet verder.
Ovberigens bedankt voor je Nachtdienstinfo. Misschien zie ik je daar vlg. week....
 
Er zijn talloze servers, ik zit zelf vaak op chatcity.

Ik kan je niet goed uitleggen hoe mIRC werkt, ik gebruik een ander programmaatje.

Als je het commando /list intypt zou je een lijst met kanalen moeten krijgen, als je dan dubbelklikt op zo'n kanaal dan kom je daar binnen.

Om op chatcity terecht te komen moet je bij IRCnetwerk:

IRCnet invullen en daaronder, 194.151.104.169 invullen.

Ik ben er van uit gegaan dat het plaatje op de site er net zo uit ziet als bij jou.
 
nou, flink aan het stoeien geweest, maar allemaal toch wat te moeilijk voor mij. overigens merkte ik dat je via www.nachtdienst.radio.nl zo in de chat van de nachtdienst komt....
 
Ja, dat is ook een oplossing, maar ik dacht dat je perse een chatproggie wilde hebben.

Tot chats in elk geval :)
 
Geplaatst door testje
Ja, dat is ook een oplossing, maar ik dacht dat je perse een chatproggie wilde hebben.

Tot chats in elk geval :)

nou, ik heb 'm in elk geval bewaard. ik ben niet zo'n chatter, maar wie weet in de toekomst. dank voor je hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan