verplaatsen van knoppen en lampjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

kompas

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Berichten
341
Hoi.

Ik heb mijn hele PC in een kast gebouwd die geluiddicht is. In de kast zelf heb ik nog een geluidsarme fan geplaatst. Al met al een leuk geheel geworden.

Nou wil ik aan de buitenkant van de kast mijn HDD en mijn power-on lampje maken evenals mijn Power-knop en Resetknop.

Kan ik die gewoon paralel schakelen? En wat voor een knoppen zijn precies die reset en powerknop. Ze veren namelijk weer terug als je ze indrukt. Houdt dat in dat ze heel even contact maken en dan weer terugveren. Of (zoals een verlichtingschakelaar) constant contact maken.

Wie weet hier iets meer van?

bedankt
kompas
 
Het zijn contactschakelaars die je niet parallel kunt schakelen. n.b. Bij het indrukken wordt er contact gemaakt, zodra je los laat is het contact verbroken.


PS: je het toch wel ventilatiegaatjes in die kast he..
 
bedankt

Ja zeker ik heb ventilatiegaatjes in de kast met een mooi rooster ervoor.

Maar dan schakel ik de nieuwe schakelaar (die op een andere locatie) wel paralel aan de originele schakelaar.
Dan moet het gewoon werken. Het maakt het moederbord niets uit WAAR het circuit even wordt kort gesloten denk ik. En dat geldt ook voor de lampjes.

Ik ga het wel proberen.


kompas
 
Ah, bedoel je zo parallel, ik dacht dat je de resetschakelaar en de power-on schakelaar parallel wilde schakelen, zo staat het er namelijk. En dat werkt niet.
 
Het had inderdaad iets duidelijker omschreven kunnen worden.

in elk geval bedankt
 
Toch wil ik graag reageren over het parallel schakelen.

Of je nu een maak-contact of een constant-contact parallel zet deze zullen altijd werken.

Het verhaal gaat echter niet op als je ze in serie zet dan werkt het niet.

Dus je kan makkelijk de maak-contacten [drukknop] inbouwen in je kast.

groetjes speedtouch
 
Probeer maar eens een "constant-contact" schakelaar parallel op de powerswitch te gebruiken. Als de power-switch constant aan staat gaat na een aantal seconden de voeding weer uit.
 
Wat je nu zegt dat klopt natuurlijk.

Maar ik ga er wel vanuit dat je dezelfde soort contacten gebruikt .

Dus een maak-contact parallel over een ander maak-contact.
Hetzelfde bij een constant-contact deze ook alleen over een constant-contact.

Een combinatie van beide [ maak parallel over een constant-contact dat werkt natuurlijk niet ]

En de vraag van de topic starter was heel duidelijk , en deze begreep ook dat hij een maak-contact had en wilde een zelfde soort parallel zetten.


Tiborv schreef :Het zijn contactschakelaars die je niet parallel kunt schakelen. n.b. Bij het indrukken wordt er contact gemaakt, zodra je los laat is het contact verbroken.

Plaats maar eens 5 drukknoppen voor een deurbel parallel gegarandeerd dat je bel gaat ongeacht op welke drukknop je drukt.

Vandaar dat ik reageerde het gaat dus wel.

groetjes speedtouch
 
Bij een deurbel wel ja, maar dat is een vergelijk die nergens op slaat. Een ATX-voeding waarvan de aan/uit schakelaar voor langere tijd ingedrukt wordt, gaat uit. Dit ligt aan het ontwerp van de ATX-voeding. Lees b.t.w. ook de andere berichten even door, dan lees je ook waarom ik dat correcte antwoord gaf.
 
:D hoi tiborv

Ik heb het goed gelezen , maar je moet eerlijk toegeven dat een maak-contact alleen contact maakt als je hem indrukt , en of je deze parallel zet maakt voor de functie niet uit , ook niet als hij wordt gebruikt voor een ATX.

Probeer het voor de aardigheid maar eens uit , want wat ik absoluut niet wil is hier een welles nietes spelletje van te maken.

Even goede vrienden dus.

groetjes speedtouch
 
Bij een maakcontact wel, dat geef ik in mijn tweede bericht al aan.. Maar met een schakelaar die constant contact maakt gaat het niet.

Volgens mij zijn we er wel uit...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan