Voeding blijft draaien na uitzetten PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjan69

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Berichten
454
Hallo,

ik heb een nieuwe voeding(300watt)op mijn moederbord aangesloten en het gekke is hij draait perfect alleen na het afsluiten van win xp blijft de voeding doordraaien.Ik moet de pc dan (na de melding u kunt de Pc uitzetten)zeg maar uitzetten via het knopje aan de achterzijde van de Pc??Dit lijkt mij eerlijk gezegd niet normaal,heb ik hem verkeerd aangesloten?Volgens mij is er een manier om die voeding via de stekker op het moederbord te zetten/klikken.
Het is een PSU ATX 300W voeding van Qtec

Doe ik toch wat verkeerd en wie weet evt de oplossing??
 
Ik heb dit ook gehad. In de winkel hadden ze het over de vochtigheid vd lucht of zo.
Ik begreep er bar weinig van .

Heb de voeding toen omgeruild voor een ander exemplaar en het probleem was opgelost.
 
Hhhmmm.....das lekker !! Ik bellen naar die zaak waar ik die voeding gekocht heb.......we zijn op vakantie van...bla..bla.bla.....later maar even bellen dan!!

Misschien dat iemand anders iets weet wat de oorzaak kan zijn ??
 
Geplaatst door arjan69
Hhhmmm.....das lekker !! Ik bellen naar die zaak waar ik die voeding gekocht heb.......we zijn op vakantie van...bla..bla.bla.....later maar even bellen dan!!

Misschien dat iemand anders iets weet wat de oorzaak kan zijn ??

Ai, dat is best wel balen zeg.
Idd maar even afwachten of iemand anders nog wat weet..
 
Misschien gaat het wel automatisch uit als je het vinkje zet bij energiebeheer -> tabje apm

via start -> configuratiescherm -> energiebeheer -> apm -> vinkje zetten bij Ondersteuning voor geavanceeerd energiebeheer (apm) inschakelen, aanvinken.
dan op toepassen en ok klikken.
 
Geplaatst door tisha
Misschien gaat het wel automatisch uit als je het vinkje zet bij energiebeheer -> tabje apm

via start -> configuratiescherm -> energiebeheer -> apm -> vinkje zetten bij Ondersteuning voor geavanceeerd energiebeheer (apm) inschakelen, aanvinken.
dan op toepassen en ok klikken.

hoi ,ik heb gekeken maar ik zie alleen start-configuratieschern->energiebeheer->??

ik werk met xp pro ned.
 
op energiebeheer dubbel klikken

en dan zie je tabjes en daar staat apm bij als t goed is.
 
yep gedaan ...ik zie dan tabbladen ,energiebeheer-geavanceerd-slaapstand-noodvoeding.

Maar zie niet "apm" ...wat bedoel je daarmee??
 
ow.. dan word t niet ondersteund waarschijnlijk.
Dan moet je iets aanpassen in de bios geloof ik maar daar heb ik geen verstand van :-/
 
Geplaatst door tisha
ow.. dan word t niet ondersteund waarschijnlijk.
Dan moet je iets aanpassen in de bios geloof ik maar daar heb ik geen verstand van :-/

oeps :confused:

Iemand anders die dit weet??
 
Het tabblad apm kan je alleen zien als je mobo wat ouder is en je op win-xp draait en het mobo moet dit standaard ondersteunen.

Volgens mij kan je deze niet instellen in je bios.

Ik zie echter geen verband met deze instelling , als ik het goed heb gelezen draaide je op xp en alles heeft goed gewerkt totdat de voeding het begaf.

Nu met een nieuwe voeding heb je het probleem.

controleer de aansluitingen welke van je voeding naar het mobo lopen, hier zal wel de fout zitten door middel van een los contact of verkeerd op het mobo geplugd.
Het mobo geeft nml een signaal naar de chip van de voeding.

De voeding heeft een 20 pol stekker naar het mobo.
daaraan zit parallel nog een 6 polige stekker, deze zit vaak niet aangesloten.
Als laatste zit er nog een vier polige stekker.

Kijk of de 20 polige goed vast zit op het mobo , en controleer aan de hand van de gebruikers handleiding van je mobo of de 4 polige op de juiste plaats zit.

Als dit allemaal goed is en het probleem heb je nog steeds , dan moet je de voeding terug brengen na de vakantie.

groetjes speedtouch
 
thnx ,ik ga het even na. Voor zover ik weet heb ik alleen de 20 polige stekker aangesloten de 6 polige en 4 polige niet.Ik heb al zitten kijken waar en hoe die horen te zitten maar dat kon ik niet vinden,moeten deze 2 ook aangelsoten worden of alleen evt de 4 polige ,zoals ik lees in jou reactie??Als dat zo is moet ik het toch nog even goed nakijken denk ik.....toch??
 
Heb je geen boekje van je mobo , daar zal het wel instaan.

Weet je nog hoe de oude voeding was aangesloten.

groetjes speedtouch.
 
Arjan,

Is je probleem inmiddels al opgelost?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan