Onderwerp: help mijn computer eet mijn diskette op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Black Dream

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2002
Berichten
41
bij elke diskette krijg ik de melding de schijf is niet geformatteerd
wilt u de schijf formatteren en da zeg ik ja
uiteindelijk krijg ik deze mededeling
deze schiijf kan niet worden geformateerd.
sluit alle schijfhulpprogramm's af of andere programma's die deze schijf gebruiken af en controleer of de inhoud van deze schijf in geen enkel venster wordt weergegeven.
probeer de schijf opnieuw te formateren
maar ik heb niets anders open staan

ik begrijp het niet ik had er een diskette in gestoken waar van ik wist dat ze zou werken en nu krijg ik het niet meer gelezen
weet iemand wat het probleem kan zijn

zelfs een bestand kopieren naar de diskette gaat niet
 
Als je dat bij elke diskette krijgt is de kans groot dat je drive gewoon stuk is. Dan krijg je dat soort meldingen ook. De leeskop van de drive spoort dan niet helemaal meer.
 
Of de flatcable zit niet goed in je Floppy drive of hij is kapot.
 
Dus, je pc naar de dichtsbijzijnde computerboer brengen en er een nieuwe in laten zetten of zelf doen als je er verstand van hebt. Een diskette station kostte in het gulden tijdperk nog zo'n 45 guldens dus dat is vlug omgerekend zo'n 20 euro ofzo...
 
Geplaatst door Black Dream
en hoe kan ik zien dat de driver stuk is ??

Dat blijkt wel, als je geen enkele diskette meer kan gebruiken, ook van disks waar je zeker van weet dat ze voorgeformatteerd zijn (een nieuw pakje uit de winkel is altijd dos formatted) en dus zouden moeten werken.
 
Hallo

Heeft de betrokken drive ooit gewerkt???

Is deze korrekt ingevuld in de b.i.os.

Probeer eens om een diskette te formateren op een p.c. bij iemand anders en die dan bij u thuis uit te lezen.

Uiteraard dienen de flatcables korrekt te zijn aangesloten .(bij een verkeerd aangesloten flatcable brand het diskdrive ledje permanent...)

De snelste test is uiteraard de betrokken drive eens om te ruilen d.m.v. een werkend/getest exemplaar.

Peter
 
de betrokken drive heeft gewerkt ik heb er nog nooit een probleem mee gehad

de diskettes die ik op mijn computer heb gebruikt heb ik een uitgeprbeerd op een andere computer maar daar was het ook nopppes.

het toppunt is dat ik bij een diskette zeker van ben dat die nog in orde was, want ik heb er nog van kunnen lezen en opeens ging het niet meer.

zal het nog wel eens uittesten met nieuwe

ik hoop in ieder geval dat het geen fout is op het moederbord, want die kans zit er ook in
 
Hallo

De kans dat de f.d.d. controller defekt geraakt op het m.b. is bijna nihil .

De kans dat het de drive is , is veeel groter hoor.

Drives heb ik hier met de kilo liggen , indien je er eentje gratis wil , kun je er bij mij altijd eentje bekomen .....

Peter
 
Geplaatst door VDK_P
Hallo

De kans dat de f.d.d. controller defekt geraakt op het m.b. is bijna nihil .

De kans dat het de drive is , is veeel groter hoor.

Drives heb ik hier met de kilo liggen , indien je er eentje gratis wil , kun je er bij mij altijd eentje bekomen .....

Peter

het is fijn dat je het aanbiedt maar de afstand is me toch een beetje te groot (iets meer dan 200 km ), maar toch bedankt voor het aanbod.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan