aarden moederbord aan kast

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellelysium2000

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
Berichten
176
Hallo,

Ik heb een probleempje wat nogal veel voor schijnt te komen bij mijn type mini itx kast en epia m moederbord. Ik kan het alleen niet oplossen met de oplossing van mini-itx.com. (http://www.mini-itx.com/hardware.asp)
Het systeem geeft bootproblemen en raar "lan-behaviour". Dat kan je volgens deze site oplossen door een draad te trekken van onder een schroef op het moederbord naar een schroef op de kast en het moederbord zo te aarden. Dit heb ik gedaan en dit werkt, maar na een tijdje komt het probleem weer. Ik voel zelfs wat spanning op de kast zitten. Kan iemand mij een betere oplossing te geven om de zaak te aarden. Ik heb trouwens vanzelfsprekend de afstandhouders van de kast gebruikt om het moederbord op te monteren, dus daar kan het niet aan liggen. Kan iemand mij zowieso de hele theorie achter het aarden/kast/moederbord verhaal vertellen?

met vriendelijke groet,

Joost
 
Ik voel zelfs wat spanning op de kast zitten

Als je een aarding maakt inwendig moet je ook zorgen dat de pc in een goed geaard stopcontact zit,

Als het stopcontact niet goed is kan je beter de inwendige doorverbinding die je hebt gemaakt verwijderen.

Groetjes speedtouch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan