geen opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
929
Een kennis van mij heeft 2 hd's. Op de eerste hd heeft hij een lege primaire partitie (als eerste op de schijf), W 2000 pro, wxp pro nederl., wxp pro eng, allen op primaire partities, en op de tweede hd heeft hij W 98 (op prim part) en verder een extended partitie met logische. Hij bestuurt de zaak met PM 8 en BM 8 vanuit w xp pro ned.

Plotseling werkt de zaak niet meer. Dat was niet zolang na het aanmaken van een vierde primaire partitie op hd (hij deed het een dag normaal) 1. We weten dat PM maximaal 4 prim part. toelaat. Misschien is dat de oorzaak. Niets is meer opstartbaar.
Met de BM en PM rescue diskettes lopen we aan tegen o.a. error 8108. Zelfs format c: met een opstartdiskette is moeilijk. Hij zegt de schijf te formatteren en doet voorts niets.

Virus is onwaarschijnlijk. NAV 2003 is goed geupdate. Het is, denk ik, eerder het voortdurend experimenteren met meer dan de toegestane partities en ossen.

Wat kan hij nu nog doen als hij b.v. beide hd's schoon wil maken.

Graag jullie meedenken,

sgrav000
 
Laatst bewerkt:
''Wat kan hij nu nog doen als hij b.v. beide hd's schoon wil maken.''

Als dat de vraag is,dan is het antwoord: Schoonmaken dus!!!

Dus formatteren,en lekker fris opnieuw beginnen.

Je kan ook proberen zijn schijven als ''slave'' aan een andere pc te hangen,en nog wat data te saven,als er nog wat interessants op zou staan.
 
ja leonehonda maar dat doet ie dus niet!

sgrav000 kun je de partities die teveel zijn niet verwijderen met fdisk vanaf een opstart-floppy? fdisk kan misschien meer partities aan dan pm
 
Als jouw kennis de cd_rom van Xp in z'n pc duwt,kan hij/zij toch gewoon de boel formatteren/opnieuw inrichten vanaf die cd?
Of zie ik iets over het hoofd?
 
schoon beginnen

Dank voor de suggesties. Ik heb beide benut.

Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad. Fdisk gericht op veranderingen op de eerste hd werkte niet.
Evenmin was het mogelijk de cd-rom van Windows XP te gebruiken voor het formatteren van hd 1. De applicaties liepen telkens vast met een boodschap dat vanwege een beschadiging de activiteit niet kon worden voortgezet.

Uiteindelijk heb ik geprobeerd W XP Pro te zetten op de eerste partitie van de tweede hd waar W 98 op staat. Dit ging vlot en zonder haperen. Dus er is weer toegang tot W XP pro. Maar de situatie van de oorspronkelijke dus niet meer werkende PM 8 (maar ook niet gedeïnstalleerde PM en BM 8) is dat er maar 4 primaire partities mogen zijn en niet 5. Nu staan er dus 5 (4 op de eerste hd die niet bereikbaar zijn) en dus 1 op de tweede hd, de huidige werkende XP Pro. Moet ik nu aannemen dat hd 1 kassiewijlen is? En kan ik zonder meer deze "oudste" hd verwijderen en de tweede hd op de plaats van de eerste zetten (ide-connector 1, master, van hd 1 op hd twee zetten)?

sgrav000
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan