Nieuw modem, kabeltelevisie stoort

Status
Niet open voor verdere reacties.

rik_legger

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2002
Hoi,

Vandaag hebben ze chello plus aangesloten bij mij en mijn oude modem vervangen door een Motorola. Ik kwam er vanavond achter dat alle tv's in mijn huis storen als mijn internet kabel verbinding erin zit. Zodra ik de kabel eruit trek is het beeld op tv weer helder. De chello helpdesk is nu gesloten dus daar kan ik mijn heil niet vinden, weten jullie mischien hoe ik dit zou kunnen oplossen want dit is geen doen.

Alvast bedankt!

Is alles wel goed aangesloten van af de de kabel tot aan de modem.
Misschien een aansluiting verkeerd aangesloten.
Word er toevallig een splitser gebruikt van af de kabel naar tv en modem is die wel goed aangesloten als die gemonteerd is.

Laatst bewerkt:
Moeten een versterker tussen bij de aansluiting van je tv. Was in mijn geval ook zo.

Kijk eens goed na of alles kabels via je televisie's goed aangesloten zitten, heb het zelf ook gehad , en toen zat er bij mijn zoon boven iets niet goed.
ik bedoel dus ( en je zult zelf wel eens bezig zijn geweest met een aardappelschilmesje) of de kern wel goed zit!!

suc6
har

Hallo

Ge kunt uiteraard zelf beginnen te "M.C gyveren" , maar mits die vorige modem goed werkte , en ze die enkel hebben vervangen , dien je volgens mij de fout te zoeken in die nieuwe modem.

Mits je die niet zelf kunt vervangen , lijkt mij de eerstvolgende stap logisch ...

P.s. Een "technieker die die nieuwe configuratie niet eerst uittest , is ook al ... tsja "vreemd" .

Peter

Is niet het modem hoor. Ons werd geadviseerd om een versterker tussen de televisie-kabel aan te sluiten. Zo gezegd, zo gedaan en voilá; beeld weer zo helder als kristal.

Hallo

Zoals reeds eerder vermeld , de technieker die bij u langskwam mag trots zijn op het afgeleverde werk .

Zeker het "uittesten" alvorens u te verlaten .

Sorry , maar vindt dit persoonlijk beneden alle peil hoor.

O.k. , goed voor u dat die configuratie terug werkt , maar ik heb toch mijn bedenkingen....

Peter

@ VDK_P, bij verschillende kabelgebruikers in mijn omgeving inclusief bij mij zelf is alleen bij het aanleggen van de kabel een internet-controle gedaan, doet de verbinding het wel, naar de tv werd niet gekeken. Wil je een versterker dan dien je dat zelf bij de provider kenbaar te maken. Ach ja, service...:(

Hallo

@ Gezina.

Tsja , ben zelf technieker en al het voorgaande lezende , deed toch wel even mijn bloed koken hoor...

Maar zoals je zekf vermeld , ... "service".

Ik denk dat sommige van die "gasten" liever een koffie drinken , i.p.v. hun job deftig te doen .

Komt het nu echt op die paar minuten aan om "zeker" te zijn dat die nieuwe configuratie betrouwbaar werkt ??

Enfin .... wie ben ik .

Peter

(bedankt voor al jullie reacties, kan niet snel reageren omdat de kabel eruit moet want ouders willen ' goed' tv kunnen kijken :D)

Ik heb al een versterker in de meterkast zitten maar die kun je dus afstellen. Ik ga morgen eerst chello bellen en zeiken en kijken wat die ervan te zeggen hebben. Komt er geen goede oplossing uit dan ga ik de versterker maar afstellen op de hoop dat de goed gaat lukken.

Ik zelf het niet liggen *****n met de kabels en al zeker niet met een aardappelschilmesje :p

Ik houd jullie op de hoogte van de goede service die geleverd word door UPC :evil

Kabel moet kort

Waarschijnlijk hebben ze vanaf de splitter naar de kabelmodem een te lange coax kabel gebruikt. Bij lange coax kabels van de splitter naar de kabelmodem krijg je inderdaad horizontale interferenties (storingen) op je TV scherm, veroorzaakt door de kabelmodem. De oplossing: Installeer de kabelmodem dicht bij de splitter en maak de coax-kabel van de splitter naar de kabelmodem lekker kort (20 cm). Dat had de monteur eigenlijk moeten weten. Overigens bij gebruik van een tv signaal-versterker, versterkt het niet alleen de tv signalen, maar ook de storingen die worden veroorzaakt door de kabelmodem, wanneer de coax-kabel te lang is van de splitter naar de kabelmodem!

Laatst bewerkt:
Ik heb de coax kabel opgemeten en hij is 60cm lang, maar hoe zou ik die korten moeten maken dan? Of kan ik gewoon een kortere in de winkel kopen?

Je hebt niet zoveel nodig, alleen een klein knip tangetje en een F-connector (zo heet dat stekkertje op de coax). Je hebt ze ook in 'schroef' model. Die zijn enorm handig. Je hoeft ze niet op de kabel te knijpen, maar kun je ze gewoon op de kabel schroeven (in de isolator) nadat je de kern en mantel bloot hebt gemaakt. Ik hoor dat je niet zo thuis in bent hoe je een kabeltje maakt, dus misschien is het makkelijker voor je dat je even naar UPC belt of ze dat voor je doen. Kost overigens niks. Je moet wel vertellen dat je last hebt van interferenties op tv doordat de kabel van de kabelmodem te lang is, dat de monteur het niet goed heeft aangelegd. Je kunt ook in een goede tv speciaalzaak met een eigen service center het voor je laten maken. Kost ook niet veel, en is snel gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan