Als ik mijn oude simkaart overplaats...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert-Jan K

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
Berichten
519
Hallo allemaal...

Ik heb een vraagje:
Ik wil een nieuwe Telefoon aanschaffen met kleurenscherm en polyfony beltonen, als ik nu mijn oude simkaart van KPN overplaats, houd ik dan alle nummers, en werkt alles van de telefoon dan (hij is simlock vrij).

Mijn oude telefoon is niet simlockvrij, mijn oma wil die graag overkopen, en heeft zelf nog een simkaart van vodafoon. Als ik die er in doe vraagt hij naar de netwerkcode.
-hoe maak ik mijn telefoon simlock vrij, of
-wat is de netwerkcode van vodafoon izi?

alvast bedankt!
Robert-Jan
 
Hoi Robert-Jan. Om je telefoon simlock vrij te krijgen moet je de un-lockcode aanvragen bij je provider. De netwerkcode van Vodafone is 20404
 
Geplaatst door Robert-Jan K
Hallo allemaal...

Ik heb een vraagje:
Ik wil een nieuwe Telefoon aanschaffen met kleurenscherm en polyfony beltonen, als ik nu mijn oude simkaart van KPN overplaats, houd ik dan alle nummers,
Je neemt alles mee wat je op je SIM-kaart hebt opgeslagen. Als je oude toestel de mogelijkheid heeft de nummers op het toestel zelf op te slaan, dan worden deze niet meegenomen.
 
-Als ik de netwerkcode van vodafoon intype, doet hij het dan al?

-Wat sla je allemaal op zo'n simkaart op met een SWING Pocketline?
-Wat staat er allemaal opgeslagen op een TRIUM 110?
 
Wat je eerste vraag betreft zou hij moeten doen.
Over het algemeen sla je alleen je telefoonnummer op op je simkaart. De rest staat in je toestel.
 
Ok, dan is alles voor mij duidelijk. Ik was bang dat de kleuren niet zou werken als er op de simkaart geen kleuren stonden etc. maar dat is dus blijkbaar niet! Hardstikke bedankt allebei!!!
 
Het probleem is niet opgelost met die netwerkcode, ik heb geloof ik een beetje niet Vodafoon, maar Libertel. Weet iemand de netwerkcode van Libertel iZi?
 
Het is mijn ex-werkgever Robert en dat is echt de juiste netwerkcode. Welke melding krijg je precies. Is het een oud toestel van KPN?
 
Het oude Toestel is inderdaad van KPN. Hij ondersteund KPN en Libertel (als je netwerk zoeken kiest vind hij KPN en Libertel) maar blijkbaar doet hij het dus niet met libertel.
 
Nee alle kpn toestellen zijn gesimlockt. En Libertel is Vodafone :D Hij laat alle netwerken zien die beschikbaar zijn.
 
Maar hij laat ook libertel (dus vodafoon) zien, maar waarom is die dan niet beschikbaar, en waar moet ik die unlockcode aanvragen, en kost dat geld?
 
Als je een ander toestel had gehad dan had je daar ook 02 enz enz kunnen zien. Dat zijn alle beschikbare netwerken binnen Nederland voor gasten uit het buitenland. Maar omdat die van jou geregistreerd staat op het KPN netwerk kan jij alleen gebruik maken van de KPN.

De unlockcode kan je aanvragen bij de KPN. Of dat geld kost durf ik niet te zeggen. Ik weet wel dat bij Vodafone(libertel) het kosteloos is als het toestel 1 jaar oud is.
 
Ik heb gekeken op KPN.com en het kost €68,= als je het toestel korter dan 12 maanden hebt, heb je het toestel langer of wil je overgaan naar een Abonnement van KPN kost het niets, maar het duurt misschien wel een maand voor je de code hebt.
 
Voordat je dat allemaal gaat doen. Werkt de simkaart van je oma nog wel? Er zit namelijk een houdbaarheidsdatum op.
 
Ik heb nu haar simkaart in mijn nieuwe telefoon zitten, maar de telefoon kan geen netwerkvinden. Weet iemand hoe ik dat zou kunnn oplossen? (n.b. het is een Trium Eclipse)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan