Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 8 van 8

Onderwerp: Review: Enemy Territory (Wolfenstein)

Mega Senior computernerd's avatar
    Afstand tot server
    ±147 km
    Vraag is niet opgelost
    Het goedkope van America's Army + de kracht van Battlefield 1942 multiplayer = Enemy Territory, tenminste... als we de makers kunnen geloven...
    Niet zo heel lang geleden besloot Activision een hele rits vervolg-games te maken gebaseerd op het populaire Wolfenstein 3D en Return to castle wolfenstein. Het betrof om RTCW: Tides of war (xbox), RTCW: Operation Ressurection (PS2) en Enemy Territory (PC). Activision was van plan om Enemy Territory te laten vervallen, vanwege het tegenvallende succes van Operation Ressurection. Op het laatste moment besloot de publisher de multiplayer van Enemy Territory gratis aan te bieden.

Het verhaal achter de shooter.
    Shooters staan bekend om de vaste ingredienten: guns, vijanden, bloed en geen of flinterdunne verhaallijn. Nu ga ik niet zeggen dat dit spel dit niet biedt, want dat doet het grotendeels wel, maar het weet toch boven de gemiddelde shooter uit te komen.
    Het verhaal speelt zich af ergens tussen 1942 en 1945 en laat de oorlog tussen de Axis (Duitsland, Rusland etc.) en de Allies (geallieerden) goed uit de verf komen dankzij de prachtige, ingenieuze levels en strategische beslissingen. Aan het begin van een level krijg je een snelle overview van de situatie (wat zijn de kritische spots, waar bevind de vijand zich etc.) en kan je kiezen wat voor taak je neemt. Kies je voor een medic, dan bestaat jouw taak uit het healen van teamgenoten. Ben je daarentegen een engineer, dan ben jij bijvoorbeeld verantwoordelijk voor het repareren van voertuigen. Zo heb je nog een paar taken die je op je kan nemen.
    Samen met je teamgenoten probeer je je objectives te halen, voordat de vijand die van hun haalt.

Gameplay
    En dan komen we gelijk aan bij de speelbaarheid. Ik moet zeggen: als ervaren shooter heb ik toch een paar momenten gehad die zeer moeilijk waren en hoor je echt over een paar strategische skills bevatten voordat je goed kan samenwerken met anderen. De quick-chat helpt hierbij erg goed. Door middel van simpele commandos kan je je andere teammaten instructies geven "Cover me", "Protect our objective" kunnen zeer noodzakelijk zijn in de hitte van de strijdt, dus je doet er goed aan deze commandos eerst even door te nemen. Alleen als je goed samenwerkt zul je de overwinning behalen (wie zei dat shooters niet leerzaam waren ). Zo heb je een level waarin je als Axis een bank moet beschermen van de Allies die goldbars moeten stelen. Zo moet je zorgen dat de bank beschermd wordt, dus daar zet je bijv. 3 teamgenoten op. De n00bs stuur je met een paar tijdbommen op de vijand af (als kamikaza rambo's ) en de snipers nemen vaste plaatsen in om vijanden uit te nemen. Als alles goed uitgebalanceerd is, zal je zeker de vijand overwinnen.

Graphics
    Een populaire quote binnen de Counterstrike community is "als je een shooter speelt let je niet op de graphics, je zorgt gewoon dat je niet geraakt wordt" en dat is deels waar. Toch stelt men steeds hogere eisen aan shooters en dat valt ook wel te zien. Enemy Territory zit qua graphics in ieder geval goed. De vijanden en de omgeving ziet er zeer realistisch uit en de levelopbouw is uitstekend te noemen. De immens grote levels spelen met 60 man online zonder haperen mits je over een breedband verbinding beschikt. Unreal 2 mag dan misschien er nog iets mooier uit zien, voor een multiplayer game behoort deze echt tot de topklasse!

Conclusie
    Ik kan natuurlijk eindeloos doorgaan over fireteams, de wapens en levels maar om dit een beetje globaal te houden moet ik het nu afkappen.

Zoek je een gratis multiplayer shooter die niet onder doet voor Battlefield 1942? Hou je van een beetje strategie? Kan je een beetje tegen een hoge moeilijkheidsgraad en heb je de tijd om wat meer aandacht aan deze game te besteden dan een gemiddelde andere shooter? Dan is dit iets voor jou!

Graphics: 9
    Gameplay: 9
    Replay: 8.5
    Geluid: 9
    Totaal: 9

Specs
    Voor het spelen van deze game heb je minimaal nodig:

- Windows 98+ of Linux
    - 600Mhz processor
    - 32MB Videokaart
    - 271MB + 500MB voor wisselbestand
    - Breedband verbinding aanbevolen

Extra info & screenshots
    Op deze site deze site vind je alle info die je nodig hebt. Gamershell is aanbevolen om het 260MB grote bestand te downloaden.
    Laatst aangepast door computernerd : 21 september 2003 om 13:54
    Sousa kanashimi wo yasashi sa ni
    Turn your sadness into happiness

Mega Honourable Senior Member
    Ik rule dit spel

Sta altijd bovenaan in de lijst bij de servers

Afstand tot server
    ±147 km
    Nog een reden om het spel te gaan downloaden:
    het aantal levels is van het karige aantal 7 uitgebreid naar tientallen. Deze levels zijn gemaakt door fans en een paar van de originele makers dus het wordt weer knallen geblazen!

Senior Member sluys's avatar
    Oostende Belgie Opgelet: Ik heb windows xp
    Dit spel is echt wel top hoor, het is gratis en cool. Vooral met een aantal vrienden kan je urenlang doorbrengen op 1zelfde server (als je niet gekicked wordt natuurlijk )
    Sluys (A.K.A BONK)

Banned masterprut's avatar
    Geplaatst door Smartguy
    Ik rule dit spel

Sta altijd bovenaan in de lijst bij de servers
    Bring it on...

I just this game

Zo gaaf. Moet alleen 's een grote update komen. Zoals Auto's ofzo

Senior Member sluysen's avatar
    Afstand tot server
    ±300 km
    Geplaatst door masterprut

Bring it on...

I just this game

Zo gaaf. Moet alleen 's een grote update komen. Zoals Auto's ofzo
    auto's???:8-0:

hoezo??

ik vind het wel een goed spel maar of ik zelf goed ben moet je niet vragen aan mij (ik vind dat ik suck )

maar op mijn TNT2 draait hij ook wel niet vlotjes...
    greeeetz,
    de_sluysen
    MSN: sluysen@gmail.com
    Proud leader of the TETN*** ET clan!

Banned masterprut's avatar
    Geforce 2 mx 400 is goed volgens mij

Maar iets als Hum-vee's ofzo

Afstand tot server
    ±147 km
    Als hum-vee's e.d. wilt, koop je toch lekker Battlefield 1942 of Halo? Dit spel kenmerkt zich juist in zijn eenvoud, en dat maakt het juist zo cewl . Dit is hetzelfde geval met America's Army (ook een gratis shooter gemaakt door de amerikaanse overheid om mensen in het leger te krijgen).

9. Dit topic is automatisch gesloten omdat er sinds vier maanden niet meer op gereageerd is.

Indien gewenst kan de topicstarter een verzoek tot heropening indienen.

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren
Linkpartners