chello kabels ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harma

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Berichten
187
Hallo,
Een vriendin van mij heeft in het verleden chello aan laten sluiten. De orginele kabels zijn naar boven gelegd. Nu staat de computer inmiddels beneden en is er een nieuw kabeltje aangesloten.
De vraag is nu, kan ik op de orginele kabel gaan gebruiken om een netwerkje aan te leggen en wat heb ik daar evt verder voor nodig, ik wil dit niet gaan doen met een hub of router. Ikzelf werk nl met cross en zoiets wil ik bij haar ook doen.
 
Harma, twee computers rechtsstreeks moet met een cross cable en dan het internet delen windows proggie gebruiken. Als je de host computer uitzet heeft de client ook geen internet meer. En dat is niet zo met een router ertussen,maar daarvoor moet je weer straight kabels gebruiken. De chello kabel is straight dus ff naar de winkel. grts elbert kok
 
Hallo,
Dus als ik bovenstaande goed begrijp en ik ga naar de winkel en vraag om een verlengkoppelstukje en een crosskabeltje zou het moeten gaan.
 
uhm ff wachten hoe bedoel je wat voor verlengstukje ??? Je hebt gewoon een crosscable nodig van de ene naar de andere computer en twee ethernetkaarten natuurlijk en dan komt chello op de jouwe binnen en via die ethernetkaart gaat ie met de crosscable naar de andere computer en dan moet die kabel natuurlijk lang genoeg zijn om netjes weggewerkt te kunnen worden, maar je hebt ze van wel 20 meter lang dus.
 
Hoi,
Ik denk dat je mij niet goed begrepen hebt.
Hoe ik een netwerk en internet moet delen weet ik, doe dit met regelmaat bij kennissen, maar wat nu het probleem is dat mijn vriendin een orginele chellokabel naar boven heeft liggen zodat zij haar computer zowel beneden als boven op internet aan kan sluiten (alleen dan even stekkertje omwisselen in de modem). Nu heb ik voor haar nog een computer staan dus wil ik bij haar een evt netwerkje maken, Mijn vraag is dus kan ik die chello kabel die al naar boven getrokken is gebruiken om een netwerk te maken dmv een verlengkoppelstukje en daaraan een crosskabel te zetten.
Ik wil het zo goedkoop mogenlijk voor haar houden.
 
mun hersens kraken..heeft ze een laptop dan?
Moet haast wel. Maar goed een netwerk wil je hebben om met minstens twee tegelijk op internet te komen ... toch? Dan moet er altijd een crosscable rechtsstreeks van de ene naar de andere computer. De upc cable is straight en daar kan je dus niet van aftappen je kan wel met een nw. stekkertje er een crosscable van maken. Of snap ik het nu nog niet ???? (blush)Er moet in ieder geval altijd een straight kabel naar de hoofdcomputer en vandaaruit kan je pas het netwerk opbouwen, tenzij je een router gebruikt maar dat wil je niet. Die zijn anders niet zo duur hoor.
 
Ahhhh nog eens goed gelezen. Die kabel loopt naar boven en daar wil je jouw oude computertje neer zetten. Das dan heel makkelijk je moet dus van die kabel een cross kabel maken en die op de ethernet kaart van de ene naar de ethernetkaart van de andere computer laten lopen. Dus de benodigdheden zijn een connector een connectortang en evt. nog twee ethernet kaarten. Voor het geld van die tang heb je al bijna een router en dan hoef je helemaal niet te pielen met zoon stekkertje want dan is de upc kabel al kant en klaar. Ik weet niet of er verloopkabeltjes bestaan.
 
Je kunt idd koppelstukjes krijgen voor utp. Dus koppelstukje en dan een crosskabeltje en het zou zo moeten werken.
 
Hoi,
Dank je petje11, denk dat jij het inderdaad begrepen hebt.
De computer die naar mijn vriendin gaat is al eerder bij mij zelf op een netwerk aangesloten geweest en ik heb nog wel een netwerkkaart liggen die ik in de hoofdcomputer erbij kan zetten.
 
Begrepen???Ik nou ook eindelijk, dat is goed te weten dat er koppelstukjes bestaan, heb ze trouwens nooit gezien, maar laat even weten als je er inderdaad een hebt gekocht, want die stekkertjes eraanzetten is nog best een pielwerkje.
 
Hoi

Ik weet dat er koppelstukjes bestaan zodat je kabels kunt verlengen, heb dit in het verleden al eens gedaan. Ze zijn te koop bij de computerwinkels. Verder koop ik altijd complete kabels dus met stekkertjes eraan, het is mij een te prielwerk om het zelf te doen.
 
Geplaatst door m@rio
Stekkers aan een koppelstuk zetten?

nee man ipv een koppelstuk kun je van de straight upc kabel een crossover kabel maken, maar zoon connector eraanzetten vind ik althans nogal een pielwerkje en je moet een tang hebben, dus als er koppelstukjes bestaan om van straight naar cross te gaan is dat makkelijk, ik heb alleen nog geen firma gevonden waar je die kan krijgen.
grt
egkok
 
Re: Hoi

Geplaatst door Harma
Ik weet dat er koppelstukjes bestaan zodat je kabels kunt verlengen, heb dit in het verleden al eens gedaan. Ze zijn te koop bij de computerwinkels. Verder koop ik altijd complete kabels dus met stekkertjes eraan, het is mij een te prielwerk om het zelf te doen.

Ik heb met google wat afgezocht maar ben nog niet zoon verloopstuk tegen gekomen, als je een tang kan lenen dan kun je of laat je er een crosscable van maken. Iemand die handig is heeft het dus zo voor elkaar.
 
Maar als jij weet waar die koppelstukjes te koop zijn dan is dat dus het handigst en dan verlengen met een crosskabel
 
Ik woon dus in Eindhoven en hier is een computerzaak genaamd COM4 , daar heb ik toen zo'n koppelstukje gekocht , dacht dat ik er iets van €2,50 voor betaald heb
 
Mooi en dan een crosskabel naar de computer boven en een ethernetkaart in beide computers en je bent klaar. Die ethernetkaartjes zijn echt heel goedkoop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan