problemen netwerkverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lotje18

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
Berichten
38
Hallo,
We hebben problemen met onze netwerkverbinding!
Elke keer als wij onze 2e computer starten hebben wij geen internetverbinding.
Installeren alles weer en internet doet het weer!
Wie kan ons helpen.
 
beetje onduidelijk omschrijving
als je een beetje meer info geeft
zoals foutmeldingen wat voor netwerk watvoor verbinden os etc
 
Het gaat om een thuisnetwerk........via computer met windows xp is 2e computer gedeeld.
Nu is het zo dat elke keer op de 2e computer niet meer geinternet kan worden en je kan van alles proberen maar die verbinding komt niet terug terwijl op de server computer wel alles goed is.
Na de netwerkverbindingen verwijderd te hebben op de servercomputer en na de computer opnieuw opgestart te hebben, netwerkverbindingen er weer staan en je de instellingen erin zet, vervolgens thuisnetwerk laat installeren is alles weer goed.
Er gebeurt dus iets met de instellingen maar waardoor, hoe of .............................
 
dus nadat je de wizard hebt gedraaid,kun je op allebei computers internetten?

Geef eens aan hoe 1 en ander erbij jouw uitziet, dus effe goed uitleggen wat er allemaal is gedaan om dit thuisnetwerk te laten fuctioneren.

comp1 =........

comp2= .........

hub?

router?

cross?.....

etcetc
 
Ja als ik de wizard voor thuisnetwerk heb doorlopen nadat ik de netwerkverbindingen eerst heb verwijderd en daarna na herstart weer heb laten installeren dan werkt het weer.
Geen hub en geen router, dus gewoon verbonden die 2 pc's met 2 netwerkkaarten en een kabel.
Het heeft perfect gewerkt namelijk en opeens was dit zo. Ik heb een vermoeden dat het komt door een of ander programmaatje dat bij opstarten van de pc's bepaale instellingen verwijderd of veranderd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan