Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 17 van 17

Onderwerp: Rechtermuisknop blokkeren

Senior Member topmas38's avatar
    Afstand tot server
    ±58 km
    Vraag is opgelost
    Hallo,
    weet iemand misschien hoe je de rechtermuisknop blokkeerd? Dit om een openbare computer te beschermen. Dus niet alleen in IE maar in heel windows. Ik denk dat het iets met policys te maken heeft. Ik heb een windows 98 en 2000 pc staan.
    Topmas

Giga Senior
    Verenigingslid
    sigma's avatar
    Afstand tot server
    ±119 km
    Hardwarematig door de muis te openen en de rechtermuisknop los te koppelen.

Mvg
    Quid si nunc coelum ruat?

Giga Honourable Senior Member Tiborv's avatar
    Afstand tot server
    ±76 km
    Dan hoeft iemand alleen maar een andere muis in de PC te doen en kan dan alsnog de rechtermuistoets gebruiken.

topmas38, wat wil je precies blokkeren? Soms is het gebruik van de rechtermuis erg makkelijk, vooral voor de submenu's van programma's e.d.

Afstand tot server
    ±58 km
    Ik wil gewoon dat in heel windows de rechtermuisknop word uitgeschakeld. Dat is handig ivm mensen die de computer binnenstebuiten willen keren. Wat natuurlijk niet de bedoeling is. Ik weet dat er andere manieren zein om computers te beveiliging maar ik wil deze manier ff kijken.
    Topmas

Afstand tot server
    ±76 km
    Er zijn veel betere optie's, de genoemde optie is bijzonder gebruikersonvriendelijk.

Via poledit (staat op installatie-CD) kun je voor gebruikers policies instellen. Hiermee kunnen ze bijvoorbeeld bepaalde submenu's (beeldscherminstellingen, computerbeheer e.d.) niet meer bereiken. Binnen programma's (Word, Excel e.d.) blijft de rechtermuisknop gewoon beschikbaar.

Het instellen van Policies is niet echt moeilijk maar je moet wel weten wat je doet.

Afstand tot server
    ±58 km
    Geplaatst door topmas38
    Ik weet dat er andere manieren zijn om computers te beveiliging maar ik wil deze manier ff bekijken.
    Topmas

Afstand tot server
    ±76 km
    Ja, dat hebben we heus wel gelezen. Maar we proberen toch altijd andere opties aan te bieden.

Wellicht is er ergens een programmaatje te downloaden die de rechtmuistoets disabled.

Afstand tot server
    ±58 km
    k, srry. Weet iemand anders misschien een programmaatje die de rechtermuisknop kan blokeren. K ga nu ff zoeken.
    Topmas

Giga Senior vaat's avatar
    Afstand tot server
    ±151 km
    zou dit ook voor windows 98 werken ?

http://www.windows2000faq.com/Articl...rticleID=13588
    bye,

alex

Afstand tot server
    ±58 km
    K heb hier een XP machine staan, maar ik zal het ff bekijken met VMware.
    Topmas

Afstand tot server
    ±151 km
    Geplaatst door topmas38
    K heb hier een XP machine staan, maar ik zal het ff bekijken met VMware.
    dan staat je vraag in de verkeerde sectie ..

kijk dan nog eens naar mijn eerste bericht naar die link !!
    bye,

alex

Afstand tot server
    ±58 km
    Nee...
    Mijn vraag is bedoeld voor Windows 98. Omdat ik thuis alleen WinXP heb staan emuleer ik met VMWare Windows 98. Khoop dat ik zo duidelijk ben.
    Topmas

Senior Member TheM's avatar
    Afstand tot server
    ±61 km
    Een andere optie die misschien kan werken (ligt aan de situatie) is windows op een cd zetten. Daarmee bedoel ik dat je windows compleet installeert met alle software die nodig is en alle instellingen die nodig zijn.

Wanneer je dit gedaan hebt zorg je ervoor dat je alles nog een keer goed controleert en dan brand je alles op een CD. (als het niet op 1 cd past heb zou je software niet mee moeten kopieren maar dan dus alleen de windows dir).

Dit heb ik een keer gelezen in de PCM en een online handleiding zal er misschien wel zijn maar heb ik niet naar gezocht.

PS volgens de pcm was dit idiaal voor een internetcafe er kan zo goed als geen software geinstaleerd worden aangezien 9 van de 10 programma's ook iets in de windows directory of register wil zetten.

De groeten,
    Mark
    Greetz,
    TheM

Geef iemand een vis en hij heeft eten voor een dag
    Leer iemand vissen en hij kan elke dag eten

Afstand tot server
    ±151 km
    Geplaatst door TheM
    Een andere optie die misschien kan werken (ligt aan de situatie) is windows op een cd zetten. Daarmee bedoel ik dat je windows compleet installeert met alle software die nodig is en alle instellingen die nodig zijn.

Wanneer je dit gedaan hebt zorg je ervoor dat je alles nog een keer goed controleert en dan brand je alles op een CD. (als het niet op 1 cd past heb zou je software niet mee moeten kopieren maar dan dus alleen de windows dir).

Dit heb ik een keer gelezen in de PCM en een online handleiding zal er misschien wel zijn maar heb ik niet naar gezocht.

PS volgens de pcm was dit idiaal voor een internetcafe er kan zo goed als geen software geinstaleerd worden aangezien 9 van de 10 programma's ook iets in de windows directory of register wil zetten.

De groeten,
    Mark
    je kan windows toch niet puur van een cd draaien met lege harde schijf ?? Kan wel met linux ...
    bye,

alex

Senior Member TheM's avatar
    Afstand tot server
    ±61 km
    Geplaatst door vaat

je kan windows toch niet puur van een cd draaien met lege harde schijf ?? Kan wel met linux ...
    Klopt een hd is nog steeds nodig wegens page-file (kan overigens uit gezet worden bij 512 Mb intern geheugen) en temp bestanden. Maar voor de rest moet het mogelijk zijn volgens de PCM maar heb het zelf nog nooit geprobeerd. En je kunt overigens ook de HD onzichtbaar maken voor windows (dos blijft zichtbaar).

Er zit 1 nadeel aan: Je kunt namelijk geen software erbij installeren en ook geen instellingen veranderen van windows (en sommige software ook niet). Zodra je dit wilt moet je een nieuwe cd maken. Zoals al gezegd wel handig bij een internet cafe er kan namelijk (bijna) geen software worden geinstalleerd dus ook geen virussen (blijven in ieder geval niet langer actief dan 1 windows sessie).

De groeten,
    Mark
    Greetz,
    TheM

Geef iemand een vis en hij heeft eten voor een dag
    Leer iemand vissen en hij kan elke dag eten

Afstand tot server
    ±58 km
    Geplaatst door vaat
    zou dit ook voor windows 98 werken ?

http://www.windows2000faq.com/Articl...rticleID=13588
    ey Vaat,
    dit werk ook voor 98 dus bedankt he!
    Je moet alleen een nieuwe sleutel aanmaken met als naam: EXPLORER.
    Thnx...
    Topmas

• Dit topic is automatisch gesloten omdat er sinds vier maanden niet meer op gereageerd is.

Indien gewenst kan de topicstarter een verzoek tot heropening indienen.
  • Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
    • U mag niet reageren op berichten.
    • U mag geen bijlagen versturen.
    • U mag uw berichten niet bewerken.
    •  
    Helpmij.nl
    Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
    Sponsoren
    Linkpartners