Rechtermuisknop blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

topmas38

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2002
Berichten
291
Hallo,
weet iemand misschien hoe je de rechtermuisknop blokkeerd? Dit om een openbare computer te beschermen. Dus niet alleen in IE maar in heel windows. Ik denk dat het iets met policys te maken heeft. Ik heb een windows 98 en 2000 pc staan.
 
Hardwarematig door de muis te openen en de rechtermuisknop los te koppelen.

Mvg
 
Dan hoeft iemand alleen maar een andere muis in de PC te doen en kan dan alsnog de rechtermuistoets gebruiken.

topmas38, wat wil je precies blokkeren? Soms is het gebruik van de rechtermuis erg makkelijk, vooral voor de submenu's van programma's e.d.
 
Ik wil gewoon dat in heel windows de rechtermuisknop word uitgeschakeld. Dat is handig ivm mensen die de computer binnenstebuiten willen keren. Wat natuurlijk niet de bedoeling is. Ik weet dat er andere manieren zein om computers te beveiliging maar ik wil deze manier ff kijken.
 
Er zijn veel betere optie's, de genoemde optie is bijzonder gebruikersonvriendelijk.

Via poledit (staat op installatie-CD) kun je voor gebruikers policies instellen. Hiermee kunnen ze bijvoorbeeld bepaalde submenu's (beeldscherminstellingen, computerbeheer e.d.) niet meer bereiken. Binnen programma's (Word, Excel e.d.) blijft de rechtermuisknop gewoon beschikbaar.

Het instellen van Policies is niet echt moeilijk maar je moet wel weten wat je doet.
 
Ja, dat hebben we heus wel gelezen. Maar we proberen toch altijd andere opties aan te bieden.

Wellicht is er ergens een programmaatje te downloaden die de rechtmuistoets disabled.
 
k, srry. Weet iemand anders misschien een programmaatje die de rechtermuisknop kan blokeren. K ga nu ff zoeken.
 
K heb hier een XP machine staan, maar ik zal het ff bekijken met VMware.
 
Geplaatst door topmas38
K heb hier een XP machine staan, maar ik zal het ff bekijken met VMware.

dan staat je vraag in de verkeerde sectie ..

kijk dan nog eens naar mijn eerste bericht naar die link !!
 
Nee...
Mijn vraag is bedoeld voor Windows 98. Omdat ik thuis alleen WinXP heb staan emuleer ik met VMWare Windows 98. Khoop dat ik zo duidelijk ben.
 
Een andere optie die misschien kan werken (ligt aan de situatie) is windows op een cd zetten. Daarmee bedoel ik dat je windows compleet installeert met alle software die nodig is en alle instellingen die nodig zijn.

Wanneer je dit gedaan hebt zorg je ervoor dat je alles nog een keer goed controleert en dan brand je alles op een CD. (als het niet op 1 cd past heb zou je software niet mee moeten kopieren maar dan dus alleen de windows dir).

Dit heb ik een keer gelezen in de PCM en een online handleiding zal er misschien wel zijn maar heb ik niet naar gezocht.

PS volgens de pcm was dit idiaal voor een internetcafe er kan zo goed als geen software geinstaleerd worden aangezien 9 van de 10 programma's ook iets in de windows directory of register wil zetten.

De groeten,
Mark
 
Geplaatst door TheM
Een andere optie die misschien kan werken (ligt aan de situatie) is windows op een cd zetten. Daarmee bedoel ik dat je windows compleet installeert met alle software die nodig is en alle instellingen die nodig zijn.

Wanneer je dit gedaan hebt zorg je ervoor dat je alles nog een keer goed controleert en dan brand je alles op een CD. (als het niet op 1 cd past heb zou je software niet mee moeten kopieren maar dan dus alleen de windows dir).

Dit heb ik een keer gelezen in de PCM en een online handleiding zal er misschien wel zijn maar heb ik niet naar gezocht.

PS volgens de pcm was dit idiaal voor een internetcafe er kan zo goed als geen software geinstaleerd worden aangezien 9 van de 10 programma's ook iets in de windows directory of register wil zetten.

De groeten,
Mark

je kan windows toch niet puur van een cd draaien met lege harde schijf ?? Kan wel met linux ...
 
Geplaatst door vaat


je kan windows toch niet puur van een cd draaien met lege harde schijf ?? Kan wel met linux ...

Klopt een hd is nog steeds nodig wegens page-file (kan overigens uit gezet worden bij 512 Mb intern geheugen) en temp bestanden. Maar voor de rest moet het mogelijk zijn volgens de PCM maar heb het zelf nog nooit geprobeerd. En je kunt overigens ook de HD onzichtbaar maken voor windows (dos blijft zichtbaar).

Er zit 1 nadeel aan: Je kunt namelijk geen software erbij installeren en ook geen instellingen veranderen van windows (en sommige software ook niet). Zodra je dit wilt moet je een nieuwe cd maken. Zoals al gezegd wel handig bij een internet cafe er kan namelijk (bijna) geen software worden geinstalleerd dus ook geen virussen (blijven in ieder geval niet langer actief dan 1 windows sessie).

De groeten,
Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan