spyware voorkomen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kristof k

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2002
Berichten
233
hallo, ik ben op zoek naar een gratis programma dat spyware kan tegenhouden. Ik heb nu ad-aware maar dat verwijdrt enkel spyware. Is er geen een programma dat spyware tegenhoud. Want voorkomen is toch altijd beter.

ik weet niet of ik hier op de juiste sectie zit maar ik vond geen enkele sectie " spyware" dus heb ik het maar bij antivirus gezet.
 
Geplaatst door kristof k
ik weet niet of ik hier op de juiste sectie zit maar ik vond geen enkele sectie " spyware" dus heb ik het maar bij antivirus gezet.
Offtopic: achter de schermen zijn we bezig met een nieuwe sectie "spyware". Komt eraan dus!

Deze gaat naar internet beveiliging.
 
Geplaatst door kristof k
hallo, ik ben op zoek naar een gratis programma dat spyware kan tegenhouden. Ik heb nu ad-aware maar dat verwijdrt enkel spyware. Is er geen een programma dat spyware tegenhoud. Want voorkomen is toch altijd beter.

Gewoon goed uitkijken wat je op internet allemaal aanklikt en wat je aanvinkt (of ontvinkt) bij het installeren van programma's, kan al heel wat spywarenarigheid voorkomen. Verder kun je een andere browser dan IE gebruiken, bijv. Opera, Mozilla, of Mozilla Firebird - dan hebben browserhijackers weinig kans. Tenslotte zijn er programma's die voorkomen dat spyware op je pc geïnstalleerd wordt, zoals SpywareBlaster en SpywareGuard (die vaak samen gebruikt worden): http://www.wilderssecurity.net/
 
ok bedankt dit zal toch wel redelijk wat spyware tegenhouden.
 
Ik heb SpywareGard en SpywareBlaster ervoor geinstaleerd.
Beide gratis. Denk aan tijdig updaten

Lucia
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan