ongevraagd links installeren tijdens surfen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Wanneer ik soms op een website surf, worden er automatisch links bij mijn favorieten
gezet, ik heb ook al eens gehad dat er gewoon een programma werd geinstalleerd zonder
dat ik daar toestemming voor moest geven.

Wat kan ik hier aan doen ?
 
Het lijkt me dat er in dat geval sprake is van spyware en dergelijk soort troep. Heb je niet een goeie spywareblocker draaien, bv spywareblaster , adaware of spybot S&D
en dan daarvan de nieuwste updates? Dan zou je toch voldoende beschermd moeten zijn.
 
Ik heb zojuist spywareblaster 2.6.1 geinstalleerd.
Ik heb alles aangevinkt en dan protect against checked items aangeklikt.

Daarna het programma afgesloten.

Maar hoe gaat het nu verder ?
Draait het programma op de achtergrond tijdens het surfen en wordt het telkens automatish
mee opgestart met windows of wat ?

Trouwens Ad-Awere heb ik ook maar dit beschermt niet tijdens het surfen !!
 
Laatst bewerkt:
Leesvoer: http://boards.cexx.org/viewtopic.php?t=957

SpywareBlaster hoeft niet te draaien, omdat het dingen veranderd in je register waardoor veel spyware de kans niet krijgt.

Maar het verhogen van je Beveiligingsinstellingen in IE zoals beschreven in het leesvoer is ook belangrijk.
AdAware doet tijdens het surfen inderdaad niets. De gratis versie is een programma om achteraf spyware op te ruimen. Alleen bij de betaalde versie krijg je AdWatch dat wel bescherming biedt tijdens het surfen.

Groetjes,

Pieter
 
Je hebt helemaal gelijk, Pieter, maar ik heb die drie genoemde progs draaien-wel steeds met de nieuwste updates- maar zonder adwatch. Toch heb ik nooit last van de problemen die karine beschrijft.
smile.gif
 
Geplaatst door hendricus
Je hebt helemaal gelijk, Pieter, maar ik heb die drie genoemde progs draaien-wel steeds met de nieuwste updates- maar zonder adwatch. Toch heb ik nooit last van de problemen die karine beschrijft.
smile.gif

Hmmm. Ik heb laatst, waarschijnlijk tijdens een zoektocht naar een CWS installer toch mooi ByteVerify op mijn computer gedumpt gekeregen zonder iets te merken. :eek:
AdWatch hielp toen trouwens ook niet.

SpywareGuard waarschuwde me pas toen geprobeerd werd mijn Startpagina te veranderen.

Groetjes,

Pieter
 
ik had het zelfde probleem !
opgelost met het programma Hijack this !
en via deze site gevraagd wat er dan weg mocht !
 
Dat was ok, Marvy, maar als je niets doet aan je protectie tégen spyware dan kun je blijven hijacken wat je wilt- spyware wordt niet tégengehouden door Hijackthis. Alleen goede spywareblockers doen dat...en dan nog
smile.gif
zie de post van Pieter.
 
ok maar pak je een pilletje voor de pijn of trekt de die duimspijker uit uw voet -:)
 
Als ik veilig wil surfen, kan ik misschien beter spywareguard installeren dan, of is die adwatch ook goed misschien ?
 
Al gebruik ik Adwatch niet kwaad kan 't nooit. Maar naast volkomen veilig surfen moet je ook nog prettig kunnen surfen. Continu hier mee bezig zijn is als hobby wellicht leuk
smile.gif
maar voor gewoon surfen heb je natuurlijk niet elk denkbare spywareblocker nodig. Ik zou zeggen-maak een keuze uit de aanbevelingen hier en surf verder met plezier.
 
Hoi karine,

SpywareGuard is gratis en lang niet zo vervelend als AdWatch. (Gaat zelfs af als je bv de http knop op helpmij gebruikt)
Ik zet AdWatch alleen aan als ik weet dat ik extra risico loop, omdat ik de "minder gebruikersvriendelijke kant" van het internet op ga.

Groetjes,

Pieter
 
Geplaatst door karine
Als ik veilig wil surfen, kan ik misschien beter spywareguard installeren dan, of is die adwatch ook goed misschien ?

Je zou ook een andere browser dan IE kunnen gebruiken. Browserhijacking komt bij Opera, Mozilla of Mozilla Firebird niet of nauwelijks voor, volgens mij.
 
Mijn ervaring met Spywareblaster is heel goed. Vanaf het moment dat ik deze geinstalleerd heb, vind Spybot S&D1.2 bijna geen spyware meer. Dit in combinatie met Spybot S&D 1.2 en mruBlaster een zeer goede blok tegen spyware als deze Up to Date zijn!
 
Is spywareguard hetzelfde als spybot, dus houdt deze ook de rommel tegen tijdens het surfen ?
 
Geplaatst door karine
Is spywareguard hetzelfde als spybot, dus houdt deze ook de rommel tegen tijdens het surfen ?

Dat doet Spybot juist niet, die repareert achteraf. SpywareBlaster en SpywareGuard doen dat wel.
 
Karine.

Ter aanvulling/tips:

Doe geregeld een schijfcontrolle. Hierdoor worden tijdelijke bestanden e.d verwijderd.

Leeg je geschiedenismap geregeld in de Internet Explorer, of stel hem i.p.v 20 dagen in op 1 of 2 dagen.

Regelmatig Spybot S&D1.2 en/of Ad-Aware draaien, en er voor zorgen dat deze van alle Updates zijn voorzien.

Zou de Link van Pieter Arntz aandachtig doorlezen wat betrefd beveiligingsinstellingen.

Succes.
 
Laatst bewerkt:
Heb de genaamde programma's geinstalleerd.Ziet er al een stuk beter uit zo.

Allen bedankt voor de vele tips.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan