RadMin

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Berichten
5.159
Hallo wie kent het programma RadMin en heeft daar ervaring mee....
 
Het is shareware en je kunt er pc's mee overnemen maar je kunt ook bestanden overzetten en remote de pc uitzetten
 
Ik wil inderdaad op de pc van mijn ouders kunnen, om ze zo op afstand hulp te bieden.. maar ik weet niet hoe ik te werk moet gaan.. ik zit ook achter een router en daar zit een firewall in en die moet ik ergens uitzetten, maar weet niet waar .... pfff.
 
Je installeert het bij je ouders en je installeert het bij jezelf.

Je hoeft je firwall niet uit te zetten om verbinding te maken. Je maakt een nieuwe verbinding (ipadres van je ouders gebruiken)
 
Oke thanks, ik heb het al op mijn computer geinstalleerd.. en moet het van de week bij mijn ouders installeren.. en dan kijk ik wel even hoever ik kom...
 
Je moet het bij je ouders als server service installeren aangezien dat de pc is die wordt overgenomen.

Ik neem aan dat je ouders geen router hebben? Een firewall aan hun kant kan nog roet in het eten gooien
 
Ik heb het geprobeerd bij een vriend van me.. maar ik kan geen contact krijgen met de server...

ik doe dan connect to: ip adres.. maar ik krijg dan deze melding:
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Lerosa
Ik heb het geprobeerd bij een vriend van me.. maar ik kan geen contact krijgen met de server...

ik doe dan connect to: ip adres.. maar ik krijg dan deze melding:
 

Bijlagen

  • screenshot1.jpg
    screenshot1.jpg
    5,9 KB · Weergaven: 91
Gebruiken jullie dezelfde poorten? Heeft hij radmin server wel aanstaan?
 
Hij heeft alles aanstaan... en welke poort is het meest gebruikelijk??
Ik weet niet welke poort hij gebruikt.
 
Volgens mij is poort 4833 standaard maar als je allebei niks veranderd hebt is het bij beide gelijk.

Zit hij achter een router?
 
Nee hij zit niet achter een router, ik wel kan dat er mee te maken hebben???
Of moet ik nog meer dingen invullen behalve zijn ip adres???
zijn neef kan ook in zijn computer komen, dus zou het mij ook moeten lukken toch??
Maar hoe??
 
Ik heb de poorten in mijn router ingesteld zoals RadMin die aangeeft.. mijn firewall is uit in XP en toch kan ik geen contact maken met die andere computer.. die zit niet achter een firewall.. wie o wie weet raad...
waarom lukt het niet??
Iemand enig idee??
 
Met geen mogelijkheid krijg ik een connectie met de server.. weet iemand misschien een ander gelijkwaardig programma??
Misschien dat het daarmee wel lukt...
 
De pc die je over wil nemen moet wel toegankelijk zijn vanaf het internet dus als hij achter een router / server zit zul je eerst moeten portmappen.

Mocht dit niet het geval zijn dan zou je de XP firewall eens moeten checken.. die vergeten mensen vaak uit te zetten.

Trouwens, Radmin draait op poort 4899.
 
De pc die ik wil overnemen zit niet achter een router... en ik weet dat RadMin op poort 4899 draait, die heb ik al ingesteld in mijn router, want ik zit wel achter een router.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan